אתם מכורים לאינסטגרם - ובקרוב אינסטגרם בעצמה תגיד לכם את זה ותעודד אתכם להשתמש בה פחות.

בציוץ שהעלתה אתמול לטוויטר (ג') ג'יין מנצ'ום וונג היא חשפה כי החברה בוחנת כרגע אפשרות חדשה בשם Usage Insights ("נתוני שימוש" או "תובנות שימוש"), שתציג למשתמשים נתונים על כמות הזמן שהם מבלים באפליקציה. ייתכן שתציג גם כיצד הזמן הזה מנוצל - למשל, לכמה תמונות נתתם לייק, לכמה הגבתם, כמה אתם מתייגים את החברים וכו'.


וונג חשפה גם ממשק תגובות חדש באינסטגרם, עם תצוגה קבועה של שמונה אימוג'ים נפוצים לגישה מהירה וכפתור לתיוג חברים (במקום לעבור למקלדת הסימנים, לחפש את ה-@ ואז להקליד שם של חבר):

לאחר פרסום הדברים באתר TechCrunch, אישר מנכ"ל אינסטגרם, קווין סיסטרום, כי החברה מנסה את האפשרות החדשה וכתב כי "הבנת הדרך בה זמן החיבור משפיע על אנשים חשובה, ובאחריות כל חברה להיות כנה בנושא. אנו רוצים להיות חלק מהפיתרון. אני לוקח את האחריות הזו ברצינות".

הוספת נתוני שימוש ובקרה עליהם לאינסטגרם היא חלק מהטרנד החדש בתעשיית הטכנולוגיה - עידוד לניצול יעיל יותר של זמן. בשבוע שעבר הכריזה גוגל בכנס המפתחים שלה כי הגרסה הבאה של אנדרואיד תכלול נתונים על השימוש בסמארטפון, כמו מספר הפעמים בהן פתחתם את המסך וכמות הזמן שבהיתם בטלפון באופן כללי ובאפליקציות שונות באופן ספציפי; מספר ימים לאחר מכן הוסיפה החברה גם לאפליקציית יוטיוב כלי בקרה חדשים, שכוללים סטטיסטיקות זמן שימוש וגם אפשרות לקבוע מראש מגבלת זמן שאחריה תבקש מכם האפליקציה "לקחת הפסקה"; טוני פדל, מעצב האייפון והאייפון, קרא לפני חודש לאפל לנקוט גישה דומה כדי להילחם בהתמכרות לסמארטפונים.