לא רק "לייק": רשת פייסבוק, שרק בימים האחרונים הכריזה כי הגיעה למיליארד משתמשים, השיקה כפתור חדש - "רוצה" (Want), המעיד על רצונותיהם וטעמם של הגולשים בתחומי המסחר.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מדובר בניסיון ראשון של הרשת החברתית הגדולה בעולם לחדור אל תחום המסחר האלקטרוני. ויש לה סיבה טובה לעשות כן: בשבוע שעבר נודע כי כל אדם שביעי בעולם הא משתמש פעיל ברשת. נתון זה טומן בחובו אפשרויות מסחר שיקלו על דרכי הקנייה של הצרכנים.
בימים אלו מבצעת פייסבוק ניסוי מול שבע חברות מסחר גדולות בארצות הברית, בהן "ויקטוריה סיקרט'ס" ו- FAB.COM . באמצעות קטלוג מוצרים יוכלו החברות לעניין את הגולשים שלהן במגוון מוצרים. קטלוג המוצרים המכונה "collections" יאפשר לגולשים לערוך "רשימת משאלות".
"אנשים יוכלו לעסוק באוספים האלו ( collections) ובדברים שהם מעוניינים לשתף עם החברים שלהם", נמסר מהנהלת פייסבוק. "אנשים יכולים ללחוץ ולקנות את הפריטים הללו. אנו רואים כי עסקים מרבים להשתמש בדפים כדי לשתף מידע אודות המוצרים שלהם דרך אלבומי תמונות. כיום, אנו מתחילים בניסוי שבו כמה בתי עסק נבחרים יוכלו לשתף מידע אודות המוצרים שלהם באמצעות תכונה הנקראת אוספים".