הערב (ה'), הציגה פייסבוק את הניוזפיד החדש כשכמצופה השינויים העיקריים התמקדו בהגדלת התמונות וסידור פיד החדשות לפי נושאים. השינוי יכנס בהדרגה לכלל משתמשים, כשחלקם יקבלו אותו כבר היום.
בחלק הראשון, הציגו בפייסבוק את הצורה החדשה שבה סיפורים נראים בפיד החדשות. התמונות מוצגות בצורה גדולה יותר, פירסומים של דפים מפורסמים באופן אחר והקישורים מקבלים תמונות גדולות מבעבר.
לינקים וסרטוני וידיאו ששותפו ע"י מספר אנשים יופיעו בגדול, כאשר המשתמשים ששיתפו את הסיפור יופיעו לצידו. גם עמודי המעריצים מקבלים צורות חדשות לחשיפה. למשל - אם עשיתם לייק לטיילור סוויפט, לא רק שתקבלו את החדשות מהדף עצמו אלא סיפורים מרחבי הרשת העוסקים בזמרת.
הפיד משתנה בלחיצת כפתור
בחלק השני של העיצוב החדש, מתקמדת פייסבוק ביכולת לשנות את פיד החדשות בלחיצת כפתור.
לא מדובר בכפתורים גדולים כפי שנראו בהדלפות, אלא בשורה שבה ניתן לפתוח את האפשרויות לשינוי הפיד.
הפידים השונים יציגו סיפורים על פי נושאים. אפשר לבחור בפיד שמתמקד אך ורק בחברים של המשתמש על פי סדר כרונולוגי של הפרסום. אפשר לבחור פיד העוסק במוסיקה, האוסף מידע מאפליקציות שונות של מוסיקה, ומדפים של מוסיקאים.
פיד התמונות יתמקד בתמונות שהועלו ע"י החברים לפייסבוק. ביחד עם העיצוב החדש של פיד החדשות, התמונות נראות גדולות ועשירות יותר, והפיד הרבה יותר מושך לעין.
פייסבוק גם מאפשרת למשתמש לעקוב אך ורק אחרי הדפים שהוא עוקב אחריהם. פייסבוק מכריזה את הסדר הכרונולוגי, שבו במקום אלגוריתם מסתורי ניתן לראות שוב את כל מה שפורסם, מבלי לפספס אף פוסט.
התפריט שמאפשר למשתמש לבחור את הפיד יסודר על פי השימוש שלו. אם אתם משתמשים בפיד המוסיקה הרבה, הוא יעלה לראש רשימת הפידים. את היכולת לסדר את פיד החדשות לפי נושאים יוכל המשתמש לקבל גם במחשב וגם בגירסה לסמראטפונים וטאבלטים.
למחשב, לסלולרי ולטאבלט
העיצוב החדש מתוכנן כך שהוא יתאים לכל המכשירים - גם למחשב וגם למכשירי מובייל. הרעיון הוא שבמקום לקבל גירסה מוקטנת של הפיד בסמאטרפון, המשתמש יזהה את אותו העיצוב על גבי כל המכשירים, עד לרמת הפונט. גם אפשרויות לניווט ולמיון של הפיד יהיו זהות בכל המכשירים. חלק מהיכולות שמשתמשים אהבו מגירסת המובייל של פייסבוק יעברו גם לגירסת הווב, למשל - העידכון התמידי של הפיד, כשבועת הודעה מודיעה למשתמש שישנם סיפורים חדשים במעלה הפיד.
מתי השינוי יגיע למשתמשים?
כמו תמיד, השינוי יגיע לכולם בהדרגה, כשחלק מהמשתמשים יקבלו את הפיד החדש כבר היום. במכשירי המובייל נראה עידכונים לאפליקציות בשבועות הקרובים.
בשורה התחתונה
פייסבוק הציגה עיצוב עשיר יותר של פיד החדשות שלה, כשהתוכן חוזר להיות המלך. הפיד עצמו מקבל מקום גדול יותר על המסך, עם אפשרויות לעצב אותו כפי שמתחשק למשתמש בכל רגע נתון.
זהו פיד שגם ידידותי יותר למובייל, במיוחד לאור העובדה שבין גירסת הווב לגירסת המובייל המשתמש לא ירגיש שהוא צריך להסתגל לפיד חדש, אלא יקבל בדיוק את אותו המוצר עד לרזולוציות הכי קטנות. זוהי אולי הבשורה הגדולה ביותר של פייסבוק - אותה חווית משתמש, לא משנה באיזה מכשיר אתה משתמש.