פייסבוק הודיעה אתמול (ב') בבלוג הרשמי שלה כי היא מוסיפה לניוז פיד באתר תכונה חדשה המסוגלת לאסוף סטטוסים ממשתמשים שונים המתייחסים לנושא מסוים ולאגד את כולם תחת פוסט מוביל בשם “Posted About” שיוביל לדף בפייסבוק על אותו נושא.
התכונה מתבססת על טכנולוגיה לזיהוי שמות או בשמה האחר, עיבוד שפה טבעית והיא מאפשרת למנוע של פייסבוק לעשות הצלבה בין דפים קיימים לסטטוסים באמצעות איתור מילות מפתח תואמות.
הרעיון אינו חדש וניסויים בתכונה החדשה התבצעו החל מסוף שנת 2010, אולם את ההכרזה הרשמית עשו בפייסבוק רק אתמול.
גורם רשמי מהרשת החברתית מסר לאתר Insidefacebook כי מערכת הזיהוי האוטומטית לא יודעת אם מדובר באזכור חיובי או שלילי של הנושא, איזה שימוש נעשה בשם הדף או האם תוכן הסטטוס רלוונטי לדף אליו הוא מקושר.
מצב זה יוצר בעיה היות וייתכן כי גולשים יופנו לדף על בסיס מילת מפתח המופיעה בסטטוס שראו ולמרות זאת התוכן של הדף בכלל לא יעניין אותם. יחד עם זאת, במקרים אחרים התכונה החדשה של הפיד יכולה להוסיף עניין היות והיא מייצרת דיון עם מגוון דעות סביב נושא מסויים שלא היה יכול להתפתח בצורה אחרת.
בהיבט הפרטיות ייתכן ותהיה לחלק מהגולשים דעה שלילית על התכונה החדשה היות ובפועל ניתן לומר כי פייסבוק 'קוראת' את הסטטוסים והפעילויות של המשתמש ללא הסכמתו וניתן לפרש זאת כחדירה לא מוסכמת לפרטיות.
במקרה זה, לא יעזרו גם הההבטחות של בכירים בפייסבוק כי הם לא משנים את הסטטוס המקורי אלא רק מוסיפים את הקישור לדף. לעומת זאת, עבור בעלי הדפים באתר מדובר במהפכה של ממש שתתרום לקידום הדפים שלהם בחינם ובצורה מושכלת.
מנקודת מבט של פייסבוק, מהווה התכונה החדשה כלי נוסף במלחמה עם גוגל כאשר האלגוריתם שיוצר את ההתאמה בין פעילות הגולשים לבין הדפים באתר אמור בסופו של דבר לייצר מדרג איכות לכל דף בדומה לציון שמעניק המנוע של גוגל לדפים באינטרנט (קידום אורגני).