הוול סטריט ג’ורנל דיווח הלילה (ה’), כי פייסבוק ניסתה לאחרונה לרכוש את אפליקציית המסרים, סנאפצ’אט, תמורת סכום בלתי ייאמן של 3 מיליארד דולר. מה שעוד יותר לא ייאמן כנראה בסיפור הזה, הוא שמייסד החברה, אוון שפיגל בן ה-23, חברה שאגב עדיין לא מרוויחה כסף - סירב להצעה.
לפי המקור של הוול סטריט ג’ורנל: “פייסבוק הציעה לרכוש את סנאפצ’אט תמורת 3 מיליארד דולר או יותר, בתשלום במזומן, אך שפיגל סירב כיוון שהוא מתכוון לחכות לשנת 2014, כשערכה של החברה יעלה, בתקווה לקבל הצעה טובה אפילו יותר".
אם הסירוב לאקזיט כה גדול נשמע מופרך, נזכיר כי באוקטובר האחרון, חשף הוול סטריט ג’ורנל כי פייסבוק ניסתה לרכוש את סנאפצ’אט תמורת מיליארד דולר "בלבד", הצעה ששילשה את עצמה מאז. כך שנראה ששפיגל בהחלט יודע מה הוא עושה.
רוצה להיות קולית
ההצעה הכה נדיבה של פייסבוק היא חלק מהניסיון שלה להחזיר אליה את הקהל הצעיר שנטש אותה. נזכיר כי היא שילמה מיליארד דולר עבור אינסטגרם, אפליקציה חדשה יחסית, שגם היא לא הרוויחה כסף, אך היתה ועדיין, מאוד פופולרית בקרב צעירים.
אחר כך בזמן ניסיונותיה והדחיות של סנאפצ’אט היא פיתחה את פואוק, שהיה למעשה החיקוי של הראשונה, אך לא הצליח לכבוש את הקהל הצעיר וגם לא את הבוגר יותר. עכשיו נראה שפייסבוק לא מתייאשת וחוזרת לשולחן משא ומתן מול סנאפצ'אט, במטרה להיות שוב מגניבה ולכבוש את ליבם של הצעירים.
סנאפצ'אט, היא אחד הלהיטים הגדולים בארה"ב, מדובר באפליקציה שמאפשרת לשלוח הודעות טקסט ותמונות שמשמידות את עצמן בתוך שניות מרגע פתיחתן. התאוריה הרווחת היא שהצלחתה נובעת מהעובדה שבני נוער משתמשים בה כדי לשלוח אחד לשני הודעות סקסט (sext), הודעות סמס ותמונות בעלות תוכן מיני.