יש סיכוי שפייסבוק סוף כל סוף מתחילה להפנים שסדר העדיפויות שלה בסינון תכנים צריך להשתנות, לאחר שרצח בשידור חי זעזע את הגולשים ואנשי החברה כאחד.
ביום ראשון האחרון, שידור סטיב סטיבנס מאוהיו שלושה שידורים חיים: בראשון הוא איים להרוג מישהו, בשני הוא ירה למוות ברוברט גודווין בן ה-74 ובשלישי הוא איים לרצוח אנשים נוספים ולשדר הכל בזמן אמת באמצעות אפליקציית הרשת החברתית. כעת מתנהל מצוד אחרי האיש בארצות הברית.
אמנם, הסרטונים הוסרו מהרשת החברתית וחשבונו של סטיבנס נחסם, אך הזמן הארוך שלקח לה לזהות את התוכן הבעייתי גרר גל ביקורת על כשלונה של פייסבוק בטיפול בתכנים בעייתיים - וזה עורר אותה. אמש (ב') כתב ג'סטין אוסופסקי, סגן נשיא הפעילות העולמית בחברה, כי "זה היה פשע מזעזע, שאין לו מקום בפייסבוק והוא מנוגד למדיניות שלנו ולכל מה שאנו מאמינים בו. כתוצאה מהשתלשלות האירועים הזו, אנו בודקים את הליכי הדיווח שלנו כדי לוודא שאנשים יכולים לדווח על סרטונים ותוכן אחר המפר את הסטנדרטים שלנו במהירות ובקלות ככל שאפשר".
לאחר החצי-הודאה הזו בכך שהליך הדיווח הנוכחי מסורבל ואיטי מדי הוא המשיך: "במקרה הזה, לא קיבלנו דיווח על הסרטון הראשון, וקיבלנו דיווח על הסרטון השני - המכיל את הירי - יותר משעה ושלושת-רבעי לאחר השידור. קיבלנו (גם) דיווחים על הסרטון השלישי, הכולל את הווידוי החי של האיש, רק לאחר שהסתיים. השעינו את החשבון תוך 23 דקות לאחר קבלת הדיווח הראשון על סרטון הרצח, ושעתיים לאחר קבלת הדיווח הראשון מאיזשהו סוג. אבל אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להשתפר".
כדי להשתפר, מבטיח אוסופסקי, "אנו בודקים באופן רציף דרכים בהן טכנולוגיות חדשות יכולות לסייע לנו לוודא שפייסבוק תהיה סביבה בטוחה. אינטליגנציה מלאכותית, לדוגמה, משחקת תפקיד חשוב בעבודה הזו, ומסייעת לנו למנוע שיתוף מחדש של הסרטונים (האלה) במלואם. אנו עובדים גם על שיפור תהליך הבדיקה שלנו. כרגע, אלפי אנשים ברחבי העולם בודקים את מיליוני הפריטים המדווחים לנו מדי שבוע ביותר מ-40 שפות. אנו מתעדפים דיווחים בעלי השלכות בטיחות חמורות לקהילה שלנו, ועובדים על האצת תהליך הבדיקה הזה עוד יותר".
לא ברור איפה מדורגת המלחמה במילים כמו "כושי", "קוקסינל" ואפילו "מטומטמים" וקללות אחרות (אבל רק אם הן נכתבות נגד פלסטינים) בסולם העדיפות החדש של פייסבוק, אבל נקווה שהיא תפסיק לחסום גולשים בישראל על שטויות (או אפילו על כלום, בלי שום הסבר), ותתחיל להשקיע אנרגיה במה שבאמת לא צריך להיות בפייסבוק.