צ'קים על סך 15 דולר החלו להופיע בימים האחרונים בתיבות הדואר של מנויי פייסבוק. רובם לא הצליחו להבין או לזכור מה הסיבה שהרשת החברתית משלמת להם כסף, והעלו את תמונות הצ'קים לרשתות החברתיות בצירוף תגובות חינניות.
אתר Quartz מיהר להזכיר על מה מגיע למשתמשי פייסבוק כסף מהחברה: ב-2011 תבעה אותה איינג'ל פראלי, יחד עם פול וואנג, סוזן מיינצר, וויליאם טייט וג'יימס דובאל, על שימוש בתמונות של מנויים בפרסומות מסוג "סיפורים ממומנים".
הסיפורים הממומנים הושקו בינואר 2011, כסוג חדש של פרסומות חברתיות. הרעיון היה שבכל פעם שמשתמש ברשת החברתית לוחץ לייק על דף או פוסט של עסק או מבקר בו, הפעילות הזו תדווח לחבריו באתר אם העסק שילם כדי להציג פרסומות כאלו. כך, במקום לקנות פרסומות רגילות שאנחנו מתעלמים מהן באופן אוטומטי, יוכלו עסקים לפרסם את עצמם בשמנו ובצירוף תמונתנו.
פראלי והאחרים לא אהבו את השימוש שהפרסומות האלו עשו בשמותיהםם ותמונותיהם, ובאפריל 2011 הגישו תביעה ייצוגית נגד החברה. התביעה נגררה במשך יותר משנתיים, עד שבקיץ 2013 הסכימה פייסבוק לפשרה במסגרתה עצרה את הצגת ה"סיפורים הממומנים" (אם כי זמן קצר לאחר מכן היא חזרה להציג אותם בצורה חדשה, ללא תמונות גולשים, ועושה זאת עד היום) והקדישה 20 מיליון דולר לתשלום פיצויים בגובה 15 דולר לכל מנוי בשירות.
אלא שקבלת הפיצוי אינה אוטומטית: הפיצוי מוענק רק למי שנרשם עד תחילת מאי 2013 באתר מיוחד שפתח משרד עורכי הדין Garden City Group לשם כך. לא זוכרים אם נרשמתם? תצטרכו לחכות ולראות אם תקבלו צ'ק בדואר. בכל מקרה, 15 הדולרים שתקבלו הם כלום לעומת מה שקיבלו עורכי הדין, שמלבד כיסוי הוצאות בגובה רבע מיליון דולר קיבלו כ-7.5 מיליון דולר שכר טרחה (הסכום הסופי תלוי בכמה מהצ'קים שנשלחו לא ייפדו בעוד מועד).