מניית פייסבוק ממשיכה לצנוח, וכבר ישנם קולות הקוראים למארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל בן ה-27 של הרשת החברתית, להתפטר מתפקידו ולתת את מושכות החברה למישהו מנוסה יותר. מומחים בתחום הכלכלה טוענים שצוקרברג משך את החברה מספיק זמן, אך היכולות שלו לבנות מוצר הן לא היכולות שמנכ"ל חברה אמיתי צריך בשביל להוביל חברת ענק ששווה מיליארדים מבחינת תוכנית עסקית.
"יש היגיון גובר בכך שצוקרברג יפנה את מקומו בתור מנכ"ל החברה" אומר סם חמאדה, העומד בראש חברת המחקר PrivCo. הוא מוסיף: "למרות שבהרבה מקרים אדם יכול לגדול לתוך התפקיד, דברים קורים בקצב כל כך מהיר שיש לצוקרברג מעט מאוד זמן לעשות דבר כזה".
הקריאות מגיעות בעקבות ירידה חדה במניות פייסבוק שהונפקה בחודש מאי האחרון בהנפקת האינטרנט הגדולה בהיסטוריה, ומאז ממשיכה לצנוח באופן מביך ביותר, כשלראשונה היא עוברת את רף ה-20 דולר למניה. בכך המניה השילה כמעט חצי ממחירה ביום ההנפקה שעמד על 38 דולרים.
"זו היתה ההנפקה המצופה ביותר בשנים האחרונות וזה היה כמו סיגר שהתפוצץ" אומר ברי ריצ'הולד, ראש חברת המחקר Fusion IQ. "כל המשקיעים חשבו שהם הולכים להיות עשירים מעבר לחלומות הכי פרועים שלהם וזה התפוצץ לכולם בפנים".
הבעיה על פי ריצ'הולד היא שהירידה במחיר המניה יכול להשאיר לחברה "ריח של כישלון" שיידבק בה לתקופה ארוכה, אם לא לתמיד.
עם זאת, יש לזכור שרק חלק מהבעיות בניהול החברה מיוחסות לצוקרברג. הוא בעל המניות העיקרי, אבל הוא לא האדם היחיד שמוביל את פייסבוק. וכמובן שבכלל לא כל האנליסטים מודאגים ורבים בטוחים שהנפילה של פייסבוק זוהי רק בעיה של הנפקה ושצוקרברג וצוותו עדיין לא אמרו את המילה האחרונה.
ועדיין, חלק מהמשקיעים היו רוצים לראות את צוקרברג עושה כמעשה מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין (בשנותיה הראשונות של ענקית החיפוש), ועובר להתעסק רק בצד היצירתי של החברה, כשהוא משאיר את מלאכת הניהול של החברה עצמה בידי מישהו בוגר ובעל ניסיון בתחום. גוגל, להזכירכם, הביאה את אריק שמידט, אז המנהל האגדי של ה-Sun לתפקיד המנכ"ל כדי להשאיר למייסדים זמן להתעסק במוצרים עצמם.