פייסבוק בלחץ. אמש (ד') צללה המניה שלה ב-24%, מה שהוריד את שווי החברה בעשרות מיליארדי דולרים. זה קרה למרות שהיא הציגה דוח רבעוני טוב למדי: הרשת החברתית הרוויחה בחודשים אפריל-יוני 13 מיליארד דולר מפרסום - עלייה של 42% לעומת 9.2 מיליארד באותם שלושה חודשים ב-2017, והרוויחה 5.1 מיליארד דולר נטו - עלייה של 31% לעומת 3.9 מיליארד לפני שנה.
אלא שעם כל הכבוד לרווחים הנאים מאוד, המשקיעים הסתכלו על מדדים אחרים, שמלמדים כנראה שהכנסות פייסבוק יתקשו להמשיך לעלות: הנתון המדאיג ביותר היה זה שחשף מארק צוקרברג בשיחה עם המשקיעים: בעוד מספר משתמשי פייסבוק הפעילים ברחבי העולם עלה ברבעון השני של השנה ל-2.2 מיליארד בחודש ו-1.5 מיליארד ביום - עלייה של 11% לעומת השנה שעברה, באירופה היא איבדה מיליון משתמשים וירדה ל-376 מיליון משתמשים ביבשת.
בנוסף, שיעור הגידול של המשתמשים לעומת השנה שעברה אולי נראה מרשים, אבל לעומת הרבעון הקודם נוספו רק 1.5% - שיעור זניח, וחצי מהעלייה הקטנה ממילא שהוצגה ברבעון הקודם. מה שהמשקיעים חוששים ממנו הוא שבקרוב המספרים האלה יתחילו לרדת.
בכירי פייסבוק - המנכ"ל מארק צוקרברג וסמנכ"לית התפעול שריל סנדברג - מיהרו להרגיע ולהבטיח שפייסבוק יכולה להמשיך לגדול עוד זמן רב. כדי להראות שהחברה עושה הכל כדי שאנחנו, המשתמשים, נבלה בה כמה שיותר זמן, ולשדר עסקים כרגיל פייסבוק הכריזה בבלוג שלה, על פתיחת "מסיבת צפייה" (Watch Party) לכולם.
השירות, שנפתח במסגרת ניסוי בתחילת השנה, מאפשר לחברים בקבוצות לצפות יחד בסרטונים - קיימים או כאלה שמצולמים בזמן אמת (שידורים חיים). ה"מארח" בוחר את הסרטונים וכל הצופים יכולים להגיב, להשהות ולהמשיך את הנגינה, כך שכולם יכולים לקרוא את התגובות אחד של השני ולהיות בטוחים שהם צופים באותו חלק בווידאו כך שמי שסובל מאינטרנט איטי לא יסבול מסופילרים נוסח "מונדיליי".
החברה ציינה שה"מארח" יכול למנות חברי קבוצה נוספים לכאלה, כך שיוכלו להוסיף סרטונים ל"מסיבה", ואפשר גם לפתוח אפשרות לכל צופה להציע סרטונים נוספים שאותם יוכלו המארחים להוסיף לצפייה המשותפת בלחיצה. עתה פתוח השירות הזה בכל הקבוצות ברשת החברתית, בזמן שהיא החלה לבדוק את האפשרות לפתוח אותו גם לפרופילים ודפים.