הניסיון של פייסבוק להפוך לכלי התקשורת היחיד שאנחנו צורכים לא מצליח להתרומם, כך מדווח אתר Digiday. לפי האתר, שנתיים לאחר השקתו, פחות ופחות כתבות נפתחות ב-instant Articles ("מאמרים מיידיים"), השירות של פייסבוק שמיועד להציג כתבות מהר יותר היישר מתוך האפליקציה.
כך, למשל, שניים מכלי התקשורת הראשונים שהצטרפו לניסיון של השירות - העיתונים היוקרתיים ניו-יורק טיימס ו-וושינגטון פוסט - עזבו אותו וחזרו לפרסם בעמודי הפייסבוק שלהם קישורים לכתבות באתר שלהם.
למי שלא שם לב, במאי 2015 השיקה פייסבוק שירות שמציג כתבות מכלי תקשורת בממשק של הרשת החברתית, שנפתח מהר יותר מקישור רגיל ומסומן באייקון של ברק.
התמריץ לכלי תקשורת להשתמש בכלי היה העובדה שבאותה תקופה החלה פייסבוק לתת לפוסטים של קישורים לאתרים חיצוניים עדיפות ירודה מאוד, כך שהם הוצגו להרבה פחות גולשים. מנגד, הקישורים לכתבות בממשק שלה תועדפו גבוה. כך, יותר אנשים היו אמורים להגיע אליהם וכלי התקשורת היו לכאורה אמורים להרוויח מכך שהקוראים ייכנסו ליותר כתבות, יקראו אותן עד הסוף ויקליקו על הפרסומות.
אבל זה לא מה שקרה. לדברי לואיס דבורקין, מנהל מוצר ראשי בפורבס, המאמרים המיידיים לא הגדילו את ההכנסות של העיתון. קינזי ווילסון, סגן נשיא למוצרים וטכנולוגיה בטיימס, אמר שקישורים לאתר הכניסו יותר כסף מהפרסומות בגירסת פייסבוק של הכתבות. כמו כן, יותר מנויים נרשמו מהאתר - כך שאין לעיתון שום סיבה להשתמש בשירות של פייסבוק.
כלי תקשורת אחרים שהשתמשו בשירות, לפי הכתבה ב-Digiday, לא פרשו ממנו לחלוטין, אך מפרסמים בו הרבה פחות כתבות. יוצאי דופן בולטים הם כלי תקשורת שמקבלים מפייסבוק כלים נוספים לניצול המאמרים המיידיים. כך, לדוגמה, וושינגטון פוסט האמריקאי, טלגרף הבריטי ובילד הגרמני ממשיכים לפרסם כתבות בשירות בעקבות "פרוטקציות" שפייסבוק מעניקה להם בדמות אפשרויות שאינן פתוחות עדיין לכלי תקשורת אחרים. לאחרונה החברה בוחנת עם העיתונים האלה אפשרויות להרשמה למנוי חינם וקידום להורדת האפליקציות שלהם.
לשאר כלי התקשורת החלה פייסבוק להציע בסוף השבוע טפסי הרשמה למנויים וקידום לדפי הפייסבוק הרשמיים שלהם. עם זאת, הרשת החברתית עדיין לא מאפשרת לכלי התקשורת להרוויח כסף ממנויים דרך המאמרים המיידיים, אלא רק להחתים מנויי ניסיון חינם, והיא מסרבת לומר האם מנויים בתשלום נמצאים בתכנון.
ובכל זאת, כלי התקשורת אמנם לא מרוצים, אבל גם לא פוסלים את שיתוף הפעולה עם החברה. וושינגטון פוסט, לדוגמה, מעלה את כל הכתבות שלו כ"מאמרים מיידיים", ומגזין סלייט דיווח כי 41% מהנרשמים לניוזלטר שלו עושים זאת דרך מאמרים שפורסמו בפורמט הזה. גם קינזי אומר שהפרישה של הטיימס מהשירות אינה הכרזת חרם עליו, ואם תפתור פייסבוק את הבעיות שמונעות מהעיתון להרוויח מהכתבות בשירות כסף הוא יחזור להשתמש בו. "אנחנו מדברים איתם על מגוון מוצרים ומצאנו, במיוחד לאחרונה, שהם קשובים ואחראים לבעיות שאנחנו מעלים", הוא אמר.