מליוני גולשים בעולם מעדכנים בכל רגע נתון את פרופיל הפייסבוק האישי שלהם בתמונות, סטטוסים וסרטונים המתעדים את החוויות מחייהם הפרטיים. כעת, דמיינו איך המציאות הזאת הייתה נראית אם פייסבוק היה קיים אי שם בתקופת מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1914, כמעט 100 שנים אחורה.
קמפיין צרפתי חדש ונפלא של המוזיאון לתולדות מלחמת העולם הראשונה בצרפת, בולט בימים האחרונים כאחד המועמדים הרציניים לזכייה בפרס בפסטיבל הפרסום Cannes Lion שנערך בימים אלה.
במסגרת הקמפיין נפתח פרופיל פייסבוק מיוחד, שכמעט 60 אלף אנשים כבר עשו לו לייק, הנושא את שמו של לאון ויויאן, בחור צעיר בן 29, שנקרא לשדה הקרב בשנת 1915 ונאלץ להשאיר מאחור את חייו, משפחתו ואת אשתו ההרה מדלן. הפרויקט המטורף הזה שנוצר על ידי חברת DDB פריז ומציג שנה בחייו של לאון, הכוללת עשרה חודשים שכבר מתועדים בדף, ועוד חודשיים שמתעדכנים בלייב בכל יום באמצעות מגוון תמונות וסטטוסים, שנכתבו כאילו משדה האימונים ולאחר מכן משדה הקרב.
בסטטוסים שלו מתאר לאון את האימונים המפרכים, הקרבות הקשים והגעגועים העזים למשפחה. הפרופיל כולל 10 דמויות מרכזיות בחייו, כששאלת השאלות היא האם יזכה ליאון לשוב הביתה מהמלחמה ולפגוש לראשונה את בנו הקטן.
הקמפיין היצירתי והחינוכי של המוזיאון יצר באז גדול ברשת, וגרם לגידול של כמעט חמישים אחוזים במספר המבקרים במוזיאון, כאשר סיפורו של לאון מושך עשרות אלפי גולשים לעמוד הפייסבוק שלו, גולשים שמתרגשים איתו, מגיבים ושואלים שאלות רבות, עליהן עונה צוות המוזיאון.
משהו מעט דומה הוצג בישראל בתחילת החודש, כאשר דובר צה"ל עדכן חשבון טוויטר מיוחד עם "ציוצים בזמן אמת" כאילו ממלחמת ששת הימים.
>> מלכות יופי אמריקאיות מתפשטות בקמפיין פרובוקטיבי נגד תעשית הפרווה