פייסבוק השתלטה על הדרך שבה אנחנו מתקשרים (מסנג'ר, וואטסאפ), הדרך שבה אנחנו מספרים סיפור (אינסטגרם וסטוריז), והדרך שבה אנחנו מקבלים מידע על העולם (הפיד). עכשיו היא מתפנה להשתלט על משהו קטן נוסף: הזמן.

פייסבוק לא המציאה את המסע בזמן (זה עוד יקרה, אבל היא לא תחזור לעכשיו בשביל לא לחשוף את זה), אלא את האופן שבו מודדים זמן, בערך. החברה קבעה יחידת זמן חדשה בשם Flicks, שהיא 1/705,600,000 של שנייה (שפותחה על ידי עובד ב-Oculus Rift, שנרכשה על ידי פייסבוק לפני 4 שנים תמורת 2 מיליארד דולר).


מי צריך את זה? לא בני תמותה רגילים. אתם לא תתקשרו ותגידו "אני מגיע עוד דקה ו-35,000 פליקסים, תרד בבקשה". אתם גם לא תראו את הפליקים רצים על השעון שלכם. הפליקסים מיועדים לסנכרון מדויק יותר של וידאו. ומכאן הסבר טיפה טכני יותר.

למה דווקא המספר הזה? בעולם הווידאו יש שעות, דקות ושניות, כמו שאנחנו מודדים. אלא שכאשר רוצים למדוד ביחידות קטנות יותר - לא פונים למאיות או נאנו-שניות כמו במדעים או באלפויות ריצה, אלא בפריימים. בפורמטים שונים של וידאו יש מספרי פריימים שונים לכל שנייה (ועוד לא דיברנו על הקלטה ומדידה של צליל). בשביל לתת דיוק ברמות של כמעט מילי-שנייה מצד אחד, ולאפשר להמיר את התוצאה למספר מוזר של פריימים מצד שני, ללא שאריות וחריגות - פותחה יחידת הזמן.

מי שיוכל להיעזר בפליקסים הם יוצר וידאו ובמיוחד וידאו במציאות מדומה, שם כל מעבר בין פריים לפריים תוך כדי תנועה של הצופה יכול ליצור בלבול. במילים אחרות - בשלב מאוחר יותר, הפיתוח הזה יסייע בכך שלא תקיאו ותחטפו סחרחורות בזמן שאתם משחקים במציאות מדומה.