יין (קרדיט: יהודה ברמן, מתוך הפייסבוק של בצפר) (צילום:  Photo by Flash90)
"לדפוק את הדבר האמיתי..."(קרדיט: יהודה ברמן דרך עמוד הפייסבוק של הבצפר) | צילום: Photo by Flash90

איך אפשר לפרסם יין? הנה כל הדרכים הכי לא טובות (אן להיפך?) לעשות את זה - הבצפר, בית הספר לקריאייטיב וקופירייטינג הכריז על הזוכים בתחרות שהוא ערך ביחד עם המועצה לגפן היין בישראל.

התחרות היתה אמורה להיות בסך הכל עוד תצוגת עבודות התלמידים החרוצים של המוסד, אך הפכה לשערוריית הפייסבוק התורנית. הסיבה להתלהמות הגולשים היא שעבודות התלמידים הדיפו ריח של עידוד לאונס, ובכל מובן אפשרי היו הכי לא פוליטיקלי קורקטיות שאפשר. בין הזוכים הנרגשים אפשר למצוא את המקום השני של התלמיד יריב מוסקיביץ, תחת הסיסמה "בחורות אוהבות  לקבל יין". קחו לכם רגע ותבינו למה בדיוק הכוונה. 

בכרזה אחרת של הסטודנט, יהודה ברמן נכתב: "אפשר לדפוק את הראש עם וודקה, אפשר לדפוק את האוטו עם וויסקי, אפשר לדפוק את הכבד עם טקילה ואפשר לדפוק מכות עם בקבוק בירה. אפשר. אבל אפשר גם לדפוק הופעה עם בקבוק יין ואולי סוף סוף תצליח לדפוק את הדבר האמיתי", מתחת לכל היופי הזה הושתלה תמונה של זוג בפיקניק שותה יין, שלא משאירה מקום לספק על איזו דפיקה בדיוק מדובר.

בואו לפייסבוק של נקסטר

תגובות הגולשים הנסערות לאור הפרסומות הבעייתיות האלה לא איחרו להגיע. גולשים רבים הצביעו על חוסר הטעם ועל כך שמוסד שאמור להכין צעירים לתעשייה עוד נותן להם פרסים על פרסומות כל כך בוטות. "איכסה" היתה המילה העיקרית ששלטה בתגובות.

היו גם כמה שכבר לקחו את הפרסומות של היין עם טייק אוף משלהם, כמו הכרזה שהכין אריאל ויסמן על הנושא וגם אלה של עמיר שיבי.הבצפר הספיק מאז לפרסם הבהרה בדף הפייסבוק שלו.

*תגובת מנכ"ל הבצפר, ורד בטש:
"במשימת סיום. הבוגרים מתבקשים לתת את הרעיון שלהם. זה שיביא להם תהודה חיובית, שלילית וגם תעסוקה. זה תיק עבודות אישי, זו עבודה אישית, והאינטרפרטציה הקריאטיבית היא של התלמיד התגובות על חלק מהמודעות מוצדקות ועם חלקם אין לנו ויכוח העבודות דורגו על ידי קהל שופטים שנכח בתערוכה הבצפר מעודד בתהליך הקריאטיב חופש ביטוי כחלק מתהליך עבודה צריך לקחת דברים בפרופורציות אלו עבודות של סטודנטים. אני וסגל הבצפר נגד סקסיסטיות בהגדרה, באופן מוחלט, ובטח שאנחנו שלא מעודדים עבודות כאלו אולם במסגרת חופש הביטוי, לכל אחד יש את הזכות לעלות את העבודה שלו הבצפר משמש במה לעבודות גם אם זה לרוחנו וגם אם זה לא. מזה שנים תומכים בארגונים ובעמותות. את כל הקמפיין האחרון של הקו לנפגעי תקיפה מינית הבצפר יצר, סרטים לטלוויזיה ומודעות, כלומר לכל דבר יש שני צדדים". 

הנה עוד פרסומות וממים:

יין (קרדיט: יריב מוסקוביץ, מתוך הפייסבוק של בצפר) (צילום:  Photo by Flash90)
בחורות אוהבות לקבל מה? (קרדיט: יריב מוסקוביץ דרך עמוד הפייסבוק של הבצפר) | צילום: Photo by Flash90
יין (מתוך הפייסבוק של אריאל ויסמן) (צילום:  Photo by Flash90)
"את הולכת לקבל את זה ולאהוב את זה, ברור?!" (מתוך הפייסבוק של אריאל ויסמן) | צילום: Photo by Flash90
יין (מתוך הפייסבוק של עמיר שיבי) (צילום:  Photo by Flash90)
זו ציפור? לא זה סם אונס (מתוך הפייסבוק של עמיר שיבי) | צילום: Photo by Flash90
יין (מתוך הפייסבוק של עמיר שיבי) (צילום:  Photo by Flash90)
"בחורות אוהבות שהיין עומד הרבה זמן" (מתוך הפייסבוק של עמיר שיבי) | צילום: Photo by Flash90
_OBJ _OBJ