פייסבוק מנהלת בשנים האחרונות קרב איתנים מול טוויטר, סנאפצ'ט ויוטיוב של גוגל על נתח השוק של סרטוני גולשים באינטרנט. כעת מתברר שכמעט כל הסרטונים הקצרים ברשת החברתית הגדולה בעולם נצפים ללא קול, לפי נתונים של מספר חברות המעלות תוכן וידאו לפייסבוק.

כך למשל, חברת Little Things, שזכתה ל-150 מיליון צפיות מתחילת השנה בתוכן הוידאו שהעלתה לפייסבוק, דיווחה כי 85% מהמשתמשים צופים בסרטונים ללא קול. נתונים זהים דיווחה גם חברת מיק המספקת תוכן לצעירים ברשת החברתית לגבי סרטונים של עד 30 שניות. פופשוגר מסרה כי בין 50 ל-80 אחוז הסרטונים שלה נצפים ללא קול.

הנתונים לא צריכים להפתיע, משום שפייסבוק פיתחה מערכת שאינה מחייבת משתמשים להפעיל שמע, ורוב מפרסמי התוכן משתפים פעולה בשמחה עם סרטונים רבים שכוללים טקסט מתחלף או כתוביות שנלוות לתוכן המוצג.

 

מארק צוקרברג (צילום: מתוך כנס F8)
מארק צוקרברג | צילום: מתוך כנס F8

"קול הוא עדיין אופציה בפייסבוק, אבל הוא לא חיוני", אמר ריי קליפטון, מנהל חווית משתמש בחברת GSD&M. "מי שמצליח לייצר תוכן טוב בלי צורך שאנשים יפעילו את השמע, מקדים את אלה שלא חושבים בכיוון הזה".

באפריל השיקה פייסבוק פיצ'רים חדשים של מוצר הווידאו בשידור חי "פייסבוק לייב", אשר יתחרו בשירות הלייב-סטרימינג פריסקופ של טוויטר ובמאפייני הוידאו של סנאפצ'ט.

"פייסבוק לייב", המציע וידאו בשידור חי, הציג שורה של פיצ'רים חדשים שמקלים על משתמשים למצוא ולשתף סרטונים של חברים, ידוענים וחברות מדיה - מהלך שמסמן את ניסיונה המשמעותי ביותר עד כה של פייסבוק לבסס את מעמדה בתחום של וידאו בשידור חי.

פורסם במקור ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

"ווייז של העולם הדיגיטלי": WalkMe גייסה 50 מיליון דולר - ובקרוב גם מאות עובדים חדשים
מהפכת מחירים באינטרנט? אתם פראיירים - ואפילו לא יודעים למה