פתאום באמצע היום, בזמן שאתם מדברים עם חבר במסנג'ר של פייסבוק (הפייסנג'ר, בשמו הלא רשמי), תקפוץ לכם הודעה "קנו עכשיו חופשה, וקבלו הנחה על טיסה". אתם תסגרו את החלון ותמשיכו הלאה בחייכם. שעה אחר כך עשויה לקפוץ עוד הודעה "הצעצועים שלנו עכשיו ב-2 פלוס אחד חינם!".
לפי דיווח של טק קראנץ' שהשיג מסמך פנימי של פייסבוק, התרחיש הזה עשוי לקרות כבר בחודשים הקרובים. אפשר להסיר דאגה מהלב כבר עכשיו. לפחות לפי הדיווח, לא מדובר בפרסומות שקשורות לנושא השיחה שלכם עם החברים בפייסבוק או בוואטסאפ, והפרסומים לא יקפצו סתם כך באופן ספונטני.
על פי התוכנית, מדובר באפשרות שניתנת לעמודים עסקיים לשלוח פרסומות לגולשים שכבר פנו אליהם בעבר. כלומר, אם התעיינתם במוצר מסויים, או פניתם בפייסבוק בהודעה פרטית בעמוד בשביל להתלונן, העמוד יוכל להשיב לכם בפרסומת. טכנית, הוא יכול כבר עכשיו לשלוח פרסומות כתגובות לכל מי שפנה אליו באופן ידני, אך התוכנית של פייסבוק כנראה מסדירה את העניין והופכת אותו לפשוט יותר מבחינה טכנית.
פייסבוק גם תעודד חברות ועסקים לפנות לאנשים, ולהציע להם לפנות דרך פייסבוק (במקום דרך שיחת טלפון, מייל או אתר) בקליק פשוט על כתובת מקוצרת. בשביל לפנות אלינו, למשל: אפשר להקליק פה: fb.com/msg/NEXTER.mako. אחרי פנייה כזאת, הלקוחות יפתחו את הדלת לפרסומות שיגיעו אליהם.
נכון להיום בפייסבוק מסנג'ר משתמשים 800 מיליון משתמשים. פייסבוק לא הגיבה לדיווח אבל הבטיחה שכך או אחרת בשירות לא יהיה ספאם, או במילים של החברה "אנשים לא יקבלו הודעות בלתי רצויות".