אמש (ד'), פתחה פייסבוק את כנס F8, בסן פרנסיסקו, לאחר 3 שנות הפסקה. הכנס מוכוון בעיקר למפתחים, ולא היו בו הכרזות דרמטיות עבור המשתמשים. מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, דיבר בנאום הפתיחה על הצורך לגשר ולחבר בין פלטפורמות המובייל השונות – כלומר, במאבק בין אנדרואיד ו-iOS, פייסבוק רוצה למצב את עצמה כזירה לאפליקציות שרצות על כל מערכות ההפעלה.
לפי צוקרברג, פייסבוק התבגרה ועברה מ"לנוע במהירות ולשבור דברים" - המוטו שאיפיין אותה עד עתה - לתנועה מהירה אך יציבה. כדי לגבות את הטענה, הכריזו מייד לאחר מכן איליה סוכר, איימה ארצ'יבונג ודבורה ליו על מספר חידושים המיועדים לשפר את היכולת של הרשת החברתית להתמודד עם הרצון של המשתמשים בשליטה על פרטיותם מצד אחד ואת היכולת לאפשר לאפליקציות חיצוניות להתבסס על פייסבוק ועל פרטי המשתמשים בה מצד שני.
החידוש העיקרי בכיוון זה הוא Login Review, תהליך שיאפשר למשתמשים לקבוע אילו הרשאות הם מאפשרים לאפליקציות עוד לפני ההרשמה וההתקנה. ההליך מורכב מ-3 חלקים: קבלת ההרשאות הבסיסיות הדרושות לאפליקציה; עדכון המשתמש בכל פעם שהיא כותבת בשמו הודעה בטיימליין; ובדיקה שתהליך ההזדהות עובד על כל המכשירים והפלטפורמות ללא שגיאות.
כתבות נוספות מ-Geektmie:
>> גוגל מציגה את דור הנקסוסים הבא: Android Silver
>> דיווח: נוקיה (מיקרוסופט) תשיק בקרוב סמארטפון "סלפי" חדש
בנוסף, הכריזו אנשי פייסבוק על Anonymous Login, יכולת כניסה אנונימית לצורך ניסוי אפליקציות, כששום מידע לא מועבר מהן למפתחי האפליקציה (אם כי פייסבוק עצמה יודעת מי המשתמש); אם ירצה המשתמש להמשיך להשתמש באפליקציה - יוכל בכל רגע נתון לעבור למצב גלוי.
חידושים מינוריים יותר כללו כפתור Like לשילוב באפליקציות מובייל, תכונה בשם Send to mobile, המאפשרת למשתמש ליצור תזכורות מאתר האינטרנט שיוצגו במכשיר הנייד, התחייבות של החברה לתיקון באגים תוך 48 שעות ולהודעה למפתחים לפני שנכנסים לתוקף שינויים בממשק היישומים של החברה שעשויים להשפיע על אופן פעילות האפליקציות שלהם.
גם הפרסומות בפייסבוק עולות שלב ולמעשה יוצאות ממנה - Facebook Audience Network היא רשת פרסום שמאפשרת מודעות פייסבוק גם מחוץ לרשת החברתית. החברה מבטיחה למפרסמים את כל יכולות הפילוח והניתוח גם כאשר הם מציגים פרסומות באפליקציות חיצוניות. בכך מנסה פייסבוק להגדיל את רווחי הפרסום שלה במובייל, שלפי אנליסטים הם המפתח להמשך שגשוגה.
אירוע משעשע התרחש כאשר במסגרת אחד הסרטונים שהציג אילייה סוכר, מייסד Parse, הוצגה כתובת מייל שלכאורה שייכת למארק צוקרברג. אולם גולשים זריזים שמיהרו לשלוח מייל לכתובת התאכזבו לקבל הודעת שגיאה, שמבשרת כי הכתובת לא קיימת.