עברו על הפיד שלכם, איזה תכנים אתם נוטים לשתף: האם אלו לינקים למאמרים ב"אלכסון" או אולי תמונות מארוחות הצהריים שלכם? האם חשבתם למה אתם מעדיפים את התכנים האלה? צוות חוקרים בריטי העסיק את עצמו בדיוק בשאלה הזו וניסה לברר: האם יש קשר בין סוג האישיות לסוג התכנים שהאדם משתף ברשתות החברתיות.
במחקר, שהתפרסם במגזין "Personality and Individual Differences", בחנו המדענים את אופיים של 555 המשתתפים - ואת אופי הפיד שלהם, והגיעו לכמה תובנות שעשויות לנפץ את התדמית שאתם מנסים לבנות לעצמכם. ואם נאמ;לק עוד לפני שהתחלנו: כולנו יצורים עם הערכה עצמית נמוכה שרק מחפשים קצת תשומת לב.
אז מה הסטטוס שלכם אומר עליכם?
מערכות יחסים
אתם חושבים שאתם מעלים סטטוסים על בת הזוג כי אתם מאוהבים וחמודים, אבל לפי החוקרים: אתם כפי כנראה בעלי הערכה עצמית מאוד נמוכה. לטענתם, אנשים בעלי הערכה עצמית נמוכה חוששים באופן תמידי שמערכת היחסית שלהם נמצאית בסכנה - ומשתמשים בפייסבוק כדי להביע בעלות כשהם מרגישים מאויימים. במילים אחרות, אתם לא שמופי - אתם חרדתיים.
מהצלחת - ישר לחדר כושר
אם הפיד שלכם מפוצץ בתמונות של מנות או תמונות מחדר הכושר, אתם כנראה נרקיסיסטיים, ראוותניים ואקסהיביציוניסטים. לפי המחקר, אתם משתמשים ברשת החברתית כדי לקבל אישור מהחברה וכדי להראות לכולם כמה חשיבות אתם מעניקים לדיאטה ולמראה חיצוני. למזלכם, המאמצים משתלמים: סטטוסים הקשורים בהישגים אישיים (שטחיים ככל שיהיו) זוכים למספר הגבוה ביותר של לייקים.
והרי החדשות
מי שמעלה לינקים לכל מני ידיעות חדשותיות מהעולם או פוסטים הקשורים בעמדותיו הפוליטיות יכול לנשום לרווחה. לפי המחקר אתם לא עלובי נפש, אלא אנשים פתוחים, סקרנים ואינטלקטואליים (או לפחות רוצים להיראות ככאלה). עם זאת, אתם לא באמת רוצים לעורר דיון אלא בעיקר לשתף ולהיחשף למידע.
פידהורים
אם הפרופיל שלכם מלא תמונות של הילדים, אתם כנראה אנשים מצפוניים, אבל - יש אבל. לפי המחקר, "אנשים מצפוניים עשויים להעלות פוסטים הקשורים לילדים כדי לתקשר עם החברים שלהם, אך לעתים עדכונים מסוג זה נובעים ממקום של הורות תחרותית".