לקוחות שמתלוננים בפייסבוק אולי לא תמיד צודקים ולפעמים מציגים את הסיפור בצורה מגמתית, אבל במקרה הזה, העסק שספג את התלונה הצליח לעצבן בתגובה שלו גם לקוחות נאמנים שלו.
בליל שבת עלתה לעמוד הפייסבוק של מסעדת "דוד ויוסף" בתל אביב תלונתה של נועה שחר, שלדבריה הושפלה על ידי צוות המסעדה ביום חמישי.
הזמנתי מקום לבר (אני ו2 חברות שלי).מסתבר שבימי חמישי מחייבים אותך ל250 שקל לבן אדם לראש. (שמעתם אי פעם על דבר כזה באיזש...
Posted by Noa Shahar on Friday, February 26, 2016
"הזמנתי מקום לבר, אני ושתי חברות שלי", היא כתבה. "מסתבר שבימי חמישי מחייבים אותך ל-250 שקל לבן אדם". בשיחת אישור ההזמנה שאלו אותה אם היא מודעת לזה ולאחר שאמרה שלא, סיכמה איתם לדבריה על 200 שקל לאדם.
לאחר שהתיישבו במסעדה והזמינו בקבוק יין ומנות ראשונות, טוענת שחר, החלו עובדי המקום - תחילה הברמנית ואחריה מנהל המסעדה - להעיר לה ולדרוש ממנה להזמין יותר או לעזוב את המסעדה. היא מתארת את היחס שלהם כ"לגלוג, בוז וזלזול" וטוענת כי הושפלה מול כל לקוחות המסעדה.
אך אם היא חשבה שהתלונה שלה, שלוותה בדירוג של כוכב אחד, תיענה בהתנצלות - היא טעתה. אחד ממפעילי עמוד הפייסבוק של המקום הגיב בתיאור הצד השני של הסיפור לפי הממלצרים: "שיגעתן, התשתן, היטרלתן קיללתן ואף איימתן עליהם".
אך הדובדבן שבקצפת היה המענה שלו לאיום של נועה בשיימינג: "אנחנו, כנראה בניגוד אלייך, לא מאמינים בשיימינג. התלונה שלך שקרית ומזויפת כמו תיק היד שלך. ואם לרגע, אפילו קטנטן, חשבת שאם תכתבתי לנו על הקיר קובלנה באורך הגלות תזכי לפיצוי כלשהו - את לגמרי טועה. נהפוך הוא! את לא רצויה במסעדה שלנו, נשמח לא לראותך בעתיד. לא אותך, ולא נשים מסוגך. שמרי על פיך, ובעיקר שמרי על נתק".
התגובה הזו הספיקה כדי לקומם נגד המסעדה מגיבים אחרים. בתגובות ניתן לראות שגם גולשים שלא האמינו שנועה היא צדיקה תמימה וניחשו שגם היא לא התנהגה למופת, מגנים את המסעדה על הצורה בה בחרה לענות לה בפייסבוק. אף לא אחד מהמגיבים תומך במסעדה, ורבים כתבו שגם אם אכלו ונהנו בה בעבר, ההתנהלות הזו תגרום להם להימנע ממנה בעתיד.
דוד אלמקייס, השף ובעל המסעדה, לא מבין על מה כל המהומה: "לא חשוב מה כתוב בתגובה - זה מגיע לה", הוא אומר ל-NEXTER. לדבריו, שחר הגיעה למסעדה בידיעה אודות מדיניות סכום המינימום, שהוא מדגיש כי היא לגיטימית במטרה למנוע מצב של אנשים שתופסים מקומות בלי לפרנס את המקום. "אני יכול לקבוע מדיניות בעסק שלי. אני לא צריך לשאול כל לקוח. קינוחים אוכלים בבתי קפה".
אלמקייס, שמודע לפרטי המקרה אך לא קרא את התגובה, טוען ששחר ניסתה לרמות את העסק: "מדובר בלקוחה שעושה הזמנות כפולות כדי לקבל מקום - מזמינה למעלה במסעדה ובבר למטה. אני לא צריך לקוחות כאלה במסעדה שלי", הוא אומר. "ברגע שעובדים עלי ומרמים אותי אני לא רוצה אנשים כאלה. לא כל לקוחה שמתלוננת היא לקוחה שצודקת"
לשאלה האם התגובה בפייסבוק לא היתה מוגזמת, הוא לא נבהל ומבהיר: "זה כמו שעל מאקו יגידו שהם פרסמו משהו כזה ואחר אז לא יקרא אותם יותר".