הרגולטור האחראי על התחרותיות באוסטרליה אמר היום (ב') כי יחקור האם ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות פייסבוק ואלפבית, החברה האם של גוגל, שיבשו את שוק החדשות ברמה שפגעה במוציאים לאור או בלקוחות.
חברות המדיה המסורתיות באוסטרליה, כמו מקביליהן בעולם, נאבקות במתחרות האינטרנטיות על רקע זרימת כספי המפרסמים לחברות כמו גוגל, פייסבוק ונטפליקס. הממשלה הורתה על פתיחת החקירה כחלק מרפורמה רחבה בשוק המדיה על רקע חשש לעתיד העיתונות ולאיכות החדשות לאחר שנים של ירידה ברווחי החברות, פיטורי עובדים והתחזקות ה"פייק ניוז".
"אנו נבחן האם הפלטפורמות מנצלות את כוחן בשוק המסחרי כדי לפגוע בצרכנים, ביצרני תוכן ובמפרסמים", אמר רוד סימס, יו"ר הנציבות לתחרותיות ולצרכנות באוסטרליה (ACCC). החקירה גם תבחן כיצד פועלות פייסבוק וגוגל כדי להבין את השפעתן באוסטרליה, אמר סימס.
הרעיון לחקור את ענקיות הטכנולוגיה עלה במהלך דיונים בפרלמנט האוסטרלי בתחילת השנה לביצוע רפורמה בשוק המדיה, שהובילו לשינוי בחוקי הבעלות על גופי מדיה במדינה במטרה לחזק אותם כדי שיוכלו להתחרות בענקיות האינטרנט. החוקרים האוסטרלים יוכלו לדרוש מידע מעסקים ולקיים שימועים לחברות הענק. דו"ח החקירה הסופי יוגש בעוד 18 חודשים.
עוד ב-TheMarker:
למה מיליארדרים קונים עיתונים?
אמזון מרסקת את הקניונים