אם יש לכם פרופיל בפייסבוק אבל אתם לא מעוניינים שכל אדם יוכל למצוא אתכם - כדאי לכם לשקול לסגור את החשבון. בלילה שבין חמישי לשישי הודיעה הרשת החברתית על ביטול האפשרות שלא להופיע בתוצאות החיפושים שמבצעים משתמשים אחרים באתר, בעודה מציעה למשתמשים להחליף את היכולת להסתתר בפרנויה בעת שיתוף.
האפשרות, שהתקיימה תחת הכותרת "מי יכול למצוא אותי לפי שם" (בתרגום חופשי), העניקה למשמתשים חרדי פרטיות את היכולת לבחור אילו משתמשים יוכלו להגיע לפרופיל שלהם דרך החיפוש החברתי בתוך פייסבוק - כל המשתמשים, משתמשים רשומים בלבד, חברים של חברים בלבד או חברים מקבוצות מועדפות בלבד. מטרתה היתה לאפשר למשתמשים להקשות על זרים או מכרים טורדנים למצוא אותם באתר.
בהודעת החברה אמר מנהל הפרטיות בחברה, מייקל ריכטר, כי "ההגדרה נוצרה בימים בהם פייסבוק היתה ספריית פרופילים והיתה מוגבלת מאוד. לדוגמא, היא לא מנעה מאנשים להגיע לפרופיל שלכם על ידיד לחיצה על אזכורים של שמכם בפיד, או מהטיימליין של חבר משותף". הוא הוסיף כי כיום אפשר ממילא למצוא כל משתמש ברשת על ידי חיפוש לפי מידע אחר שהוא שיתף, כגון מקום מגורים, "לייקים" וכו'.
במקום ההגדרה, שהוסרה עבור אלו שלא השתמשו בה כבר לפני כשנה ועתה בוטלה עבור אלו שהפעילו אותה, מציע ריכטר למשתמשים היא "לבחור את הקהל של כל דבר שאתם משתפים". במלים אחרות, הוא אומר, אנשים אחרים יכולים לראות את הפרופיל שלכם, אז לפחות תסתירו מהם את הפרטים שאתם לא רוצים שהם יידעו. לצורך כך מתחילה הרשת להציג מתחת לשדה השיתוף של כלל המשמתשים אזהרה מפני שיתוף "פומבי", שתעודד אותם לבחור מי יכול לראות כל סטטוס שלהם. בנוסף, הוסיפה החברה בהגדרות הפרטיות אפשרות חדשה - לשנות את התפוצה של כל שיתופי העבר מ"פומבי" או "חברים של חברים" לחברים או קבוצות מסוימות מתוכם בלבד. ריכטר אף הציע למשתמשים לפנות לאנשים ששיתפו תמונות או סטטוסים הקשורים אליהם ולבקש מהם להסיר אותם אם הם לא חפצים שזרי יוכלו לראותם.
משתמשים רבים הגיבו בכעס לשינויים וקראו להם פגיעה נוספת בפרטיות המשתמשים ברשת החברתית. זעמם מובן במיוחד לאור העובדה שבסוף השבוע פורסם כי מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה, שילם לאחרונה 30 מיליון דולר כדי לקנות את ארבעת הבתים הסמוכים לשלו, לאחר שהוצעו למכירה בצירוף התיאור "בשכנות למארק צוקרברג". מסתבר שהזכות לפרטיות על פי פייסבוק עולה לא מעט.