פייסבוק לא עושה מספיק כדי למנוע הפצה של חדשות מזויפות, או פייק ניוז, ברשת החברתית. את ההאשמה הזו מטיח בה לא שר תקשורת ישראלי או נשיא אמריקאי, אלא בכיר לשעבר בחברה - אדם ד'אנג'לו, סמנכ"ל הטכנולוגיות לשעבר ברשת החברתית וכיום מנכ"ל אתר השאלות והתשובות בחוכמת-המונים Quora.
לדברי ד'אנג'לו באירוע של אתר הטכנולוגיה The Information, פייסבוק מעודדת ממש את ההפצה של חדשות מזויפות. זאת על ידי העלאת העדיפות של כותרות צעקניות שמשותפות בה, ומצד שני הורדת עדיפות לידיעות שאנשים רק לוחצים עליהן ויוצאים מפייסבוק כדי לקרוא אותן במלואן.
ההטיה הזו של פייסבוק, טען ד'אנג'לו, מעודדת לא רק הפצת חדשות מזויפות מאתרים שאף אחד לא היה נכנס אליהם אחרת, אלא אף מדרבנת כלי תקשורת רציניים לפרסם כותרות מטעות או מוגזמות - "קליקבייט" - כדי לגרום לאנשים לשתף אותן ולהעלות את הסיכוי שיגיעו לתפוצה רחבה.
"אתה צריך להעלות את המודעות של קוראי הפלטפורמות האלו למקור האמיתי של החדשות", אמר ד'אנג'לו. "יש מספיק מידע על המקורות". הוא הוסיף כי פייסבוק צריכה לעודד כלי תקשורת רציניים על ידי העלאת העדיפות של ידיעות איכותיות בפיד. אם פייסבוק לא תעשה זאת, הוא אמר, לא מן הנמנע שהממשלה תיאלץ לבסוף להתערב ולקבוע בעצמה חוקים שיאכפו על הרשת החברתית נהלי צנזורה של ידיעות ממקורות מפוקפקים. "פיקוח ממשלתי בשלב כשלהו הוא אפשרות אמיתית", הוא איים.
אדם מוסרי, סגן נשיא פייסבוק האחראי על הפיד, אמר באותו אירוע שפייסבוק מנסה כמה דרכים להתמודד עם פייק ניוז, במרכזן שיתוף פעולה עם ארגונים לבדיקת אמיתותן של ידיעות שמופצות ברשת החברתית.
פייסבוק גם המליצה לאחרונה לגולשים לבדוק את כתובות האתרים מהן מגיעות הכותרות - אך מספר משתמשים הצביעו על כך שהיא עצמה מקשה על בדיקה כזו. זאת משום שהיא מסתירה או מציגה באופן חלקי בלבד את כתובת הקישור, בניסיון למנוע מאנשים ללחוץ עליו ולצאת מפייסבוק.