מה יהיה, פייסבוק? עד מתי תמשיכי לעשות כסף מלוכלך מפרסומות וטירגוטים על גבם של משתמשים תמימים? עד הסוף המר, כנראה - שלנו. איכשהוא עושה רושם שגם הפרשה הבאה לא תצליח לנענע את הרשת החברתית הזו ברמה שהיא תפסיק לחלוטין את הפרסום הסמוי, אבל אולי מספיק משתמשים יזדעזעו כדי להמשיך את גל הפרישה.
חקירה שניהל עיתון הטלגרף חשפה כי משתמשים בבריטניה שהביעו עניין בדפים וקבוצות ספציפיות בפייסבוק החלו לפתע לראות פרסומות שמקדמות אלמנטים כמו "טוהר מיני" ושלל טיפולי המרה לגייז ולסביות, שמבטיחות להחזיר אותם 'לדרך הישר'. המשתמשים, שלא במפתיע, היו צעירים וצעירות השייכים לקהילת הלהט"ב.
במקרה אחד, משתמשת בשם טסה אן שוורץ נחשפה למודעה שכותרתה "הומוסקסואלית הייתה הזהות שלי" וקידמה טיפולי המרה, רק משום ששוורץ סימנה לייק לדפים שמזוהים עם קהילת הלהט"ב. פרסומת אחרת קידמה ספר בשם "עזרה עבור גברים עם משיכה חד מינית", אשר מבטיח 'טיפול בבעיה', ומשתמשים נחשפו אליה משום שהביעו עניין בדפים הקשורים למגדר - כאשר הם לחצו על "למה אני רואה את זה?", נכתב כי זה משום שהם התעניינו ב"ענייני מגדר". הנה, למשל, אחת המודעות שהוצגה:
"התוכן הזה פוגעני ומדובר בניסיון ערמומי לערער את ההערכה העצמית של חברי קהילת הלהט"ב שנחשפו לחומרים האלה", אמר פול טוקוק, מנהל המדיניות והמחקר בארגון הלהט"בי סטונוול בבריטניה. "זוהי עדות ברורה לנזק שטיפולי המרה עושים לבריאותם הנפשית של להט"בים. אנחנו מפצירים בפייסבוק לנקוט בפעולה מהירה כדי להסיר תכנים שמפרסמים את העיסוק הזה".
פייסבוק אכן מיהרה להגיב ומסרה באופן רשמי לטלגרף: "הסרנו את המודעות הללו והן לא רצות יותר בפייסבוק". ראוי לציין שבאופן עקרוני, מודעות כאלה אכן נוגדות את מדיניותה של הרשת החברתית, אשר אוסרת על פרסומים ש"מכילים תכנים שמפלים, מטרידים, מזלזלים או מתגרים באנשים שמשתמשים בפייסבוק או באינסטגרם". ובכל זאת, כרגיל, מישהו הצליח לחמוק בין הכיסאות.