הטור השבועי של עמית לביא עם הידיעות המעניינות והחשובות שאולי פספסתם.
תככים, פרסום, שמועות והרבה מאוד כסף
יאהו הכריזה רשמית וסופית שהיא קונה את טאמבלר והמנכ"לית הבטיחה שהיא לא תהרוס את שירות המיקרו בלוגים (גם הפורנו נשאר). יומיים אחר כך יאהו הודיעה שהיא גם רוצה לקנות את הולו – שירות טלוויזיה אונליין מצליח. על הולו גם מתמודדות חברות הלווין בארה"ב, חברות תקשורת ובכלל – חגיגה. ומתי כבר נראה בישראל שירות רציני להזרמת תכני טלוויזיה בתשלום באינטרנט?
וייז מנסה לנפח את המחיר של וייז?
אין ספק שתככי השבוע שייכים לווייז הישראלית. מקור עלום שם הדליף במהלך סוף השבוע שגוגל מנסה למנוע את המכירה של החברה לפייסבוק על מנת שלא יהיו לה מתחרות בעולם המפות והניווט. לשם כך היא מצטרפת לפסטיבל הרוכשות, ואחרי שמועות על אפל, מיקרוסופט וכאמור פייסבוק, גם גוגל מוכנה להיפרד ממיליארד דולר לפחות, כדי להשתלט על וייז.
אפשר להבין את האינטרס של גוגל, אבל אי אפשר שלא לתהות האם מדובר במשהו אמיתי או שמדובר בשמועה שבאופן חשוד מאוד מטיבה מאוד, בעיקר עם וייז.
גוגל ומיקרוסופט רבות ומשלימות
ואם כבר עוסקים בנושאי תככים, בשבוע שעבר החל סכסוך בין מיקרוסופט לגוגל בנוגע לאפליקציית יוטיוב לטלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ווינדוס 8. החברה השיקה אפליקציה ללא שיתוף פעולה של גוגל המאפשרת לדלג על פרסומות ולשמור תכני וידאו מיוטיוב. גוגל כמובן לא אהבה את זה ואחרי אי אלו חילופי דברים פומביים הכריזו החברות על שולם ומיקרוסופט תפתח גרסה רשמית תוך שימוש בכלי ה-API של יוטיוב.
פיטנרסט. זוכרים?!
פינטרסט, רשת חברתית שעד כה לא הצליחה להראות הוכחה חד משמעית לפוטנציאל המסחרי הגלום בה, משחררת כלים חדשים על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר למפרסמים. מעכשיו, הרשת תציג ליד כל תמונה של מוצר את הזמינות שלו ואיפה ניתן לקנות אותו. בתמונות של אוכל יוצגו גם המרכיבים שלו ובתמונות של סרטים יופיע הדירוג של הסרט ומידע על צוות השחקנים.
התחום הגדול ביותר שמדיה חברתית לא הצליחה לפרוץ הוא מסחר אלקטרוני. פינטרסט מתחברת למוכרים הגדולים ביותר ברשת במטרה לייצר מכירות מכל נושא הסושיאל הזה ולהוכיח שהיא הרשת החזקה ביותר במסחר. פייסבוק עוד רחוקה מלומר את המילה האחרונה.
טוויטר לעומת זאת, אפילו לא מנסה ומתמקדת בשני קהלים גדולים מספיק – מפרסמים הרוצים להגדיל את רשימות התפוצה שלהם, וסוכנויות הפרסום הגדולות שמפרסמות בעיקר בטלוויזיה. טוויטר השיקה מודעות חדשות בהן משתמשים יכולים להזין את האימייל שלהם בקליק אחד. בנוסף החברה משיקה כלים נוספים לפרסום וידיאו ובכך יוצרת חזית במאבק מול יוטיוב ופייסבוק על תקציבי הפרסום הגדולים בטלוויזיה.
המלצה: האפליקציה הישראלית שכדאי שתכירו
אין דבר שיותר כיף לי לעשות מלהמליץ על אפליקציה או שירות מגניבים, במיוחד שהם תוצרת ישראל. במקרה של Askem התענוג כפול מכיוון ש...והנה גם גילוי נאות, הייתי המנטור שלהם במסגרת מאיץ הסטארט-אפים של מיקרוסופט. Askem מאפשרת לנו לשאול את החברים שלנו שאלות על כל מה שחשוב לנו באמת – מה ללבוש, מה לקנות, מה לאכול ובכלל. במקום להעלות עוד תמונה לפייסבוק ולקבל הרבה לייקים ולא תשובות, עם Askem – התשובות כבר נמצאות בתמונה.
גוגל תבנה רשת אלחוטית באפריקה
אחרי שסיפקה אינטרנט בסיבים אופטיים לעיירות נבחרות בארה"ב, גוגל מחליטה לפתור את הבעיה הכי חשובה היום בעולם – גישה לאינטרנט. החברה מתכננת ליצור רשת אלחוטית בכל רחבי אפריקה ובדרום מזרח אסיה על מנת להגדיל את הנגישות של כמיליארד אנשים נוספים לאינטרנט.
אוזן קשבת
מדענים הצליחו להדפיס אוזן מלאכותית השומעת יותר טוב מבני אדם באמצעות מדפסת תלת מימדית.
מודדים את איכות יום ההולדת לפי פייסבוק
וסיום מטריד במיוחד - סקר חדש מעלה שרבע מאיתנו מודדים את איכות יום ההולדת על פי מספר האנשים שברכו אותנו ברשתות החברתיות. רק לשים דברים בפרופורציות, זוהי אותה האנושות שהדפיסה אוזן מלאכותית. אז בפעם הבאה שאתם מודדים כמה לייקים נתנו או לא נתנו לכם בפייסבוק, תחשבו על כל האנשים האלה באפריקה שאפילו אינטרנט אלחוטי אין להם (אבל עכשיו יהיה).
>> בטור הקודם: כולם רוצים אקזיט של מיליארד דולר
*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.