הטור השבועי של עמית לביא עם הידיעות המעניינות והחשובות שאולי פספסתם.
מחיר השופינג: מיליארד דולר
נפתח בקטע מתוך הסרט הרשת החברתית:
עונת הקניות בעיצומה, עוד לא הספקנו להתאושש מרכישת אינסטגרם במיליארד דולר, לאשש את השמועות שפייסבוק רוצה לקנות את וייז בסכום לא הגיוני של מיליארד דולר גם כן, והנה מתחילות השמועות בנוגע לטאמבלר. תג המחיר, ניחשתם נכון - מיליארד דולר.
טאמבלר, שירות הבלוגים הוויזואליים הפופולרי, עדיין לא רואה הכנסות משמעותיות מהמשתמשים בו. יאהו, חברה המנסה להציג גישה צעירה יותר תחת המנכ"לית החדשה מריסה מאייר, מחפשת נואשות את הדרך להפוך למגניבה ורלוונטית שוב.
כמויות הצעירים העצומות המשתמשות בטאמבלר קורצות ליאהו שמוכנה להוציא את הכסף הגדול למטרה החשובה כל כך אסטרטגית. אבל בסיליקון ואלי, הדרמה לעולם לא נגמרת. שמועות עוד יותר מעודכנות מדווחות שפייסבוק עצמה מעוניינת בטאמבלר. המטרה זהה, גישה לקהל הצעיר שעל פי מחקרים אחרונים כבר ממש לא מתרגש מפייסבוק.
טאמבלר לא מוכר בארץ כמעט אבל רק כדי להמחיש את הגודל של האתר: 100 מיליון בלוגים עם 7 מיליארד דפים נצפים בחודש. 47% מהמשתמשים בטאמבלר הם בגילאי 18-34. שווה לא?!
העדכון של גוגל שכולם פספסו
הסיפור המרכזי השבוע שייך ללא ספק לגוגל שהשיקה מכלול חידושים. נהוג לצחוק קצת על גוגל בשנים האחרונות בגלל חוסר ההצלחה להתחרות בפייסבוק אבל אנשים לפעמים שוכחים שעם כל הכבוד לאפל ולפייסבוק, החברה החדשנית ביותר בעולם היום היא גוגל וכשהחברה מכריזה על מוצרים חדשים כדאי מאוד לשים לב.
אני מניח שכבר קראתם על חלק מהחידושים: על שירות המוזיקה, המפות המשודרגות וכל השכלולים שגוגל מאפשרת לעשות עם אלפי התמונות שצילמתם ולעולם לא תראו שוב. השאלה הגדולה היא מה עומד מאחורי כל השינויים האלה ואת התשובה לכך ניתן לראות בשדרוג שפחות דיברו עליו – איחוד כל פלטפורמות התקשורת של גוגל.
השתמשתם פעם באפליקציית ועידת הווידיאו של גוגל פלוס – זולות או Hangout? וב-Gtalk בתוך ג'ימייל? גוגל הולכת עכשיו לאחד את כל הפלטפורמות האלו לאפליקציה עקבית אחת. לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים (נייד, מחשב או טאבלט) ובאיזה מדיום אתם משמשים – שיחות קוליות, וידאו או צ'אט, מעכשיו תוכלו לדבר בכל מקום עם אותם האנשים, באותם האמצעים כאשר השיחות שלכם מגובות ונגישות מכל מקום. זה למעשה הפתרון המקיף ביותר הקיים היום לאיחוד כל השיחות במקום אחד והוא מהווה את הבסיס המשמעותי ביותר למה שגוגל מנסה לעשות – להפוך לפלטפורמת התקשורת הגדולה בעולם.
לצערה של גוגל יש לה מתחרה: פייסבוק. נהוג לכנות את פייסבוק רשת חברתית אבל זו למעשה הגדרה קצת ישנה. יותר מהכל, פייסבוק היא פלטפורמת תקשורת והעברת מידע. בסופו של דבר אתם בפייסבוק כי החברים שלכם שם, התמונות שלהם שם וכל התוכן הקשור לחיים שלהם ושלכם הוא שם.
גוגל לא מצליחה להתחרות בפייסבוק בכמויות המידע או בכמויות האנשים המבלים את זמנם בגוגל פלוס ובונה על החזית החדשה - המובייל.
זירת המובייל נתפסת כסוג של מערב פרוע שעוד לא ברור מי יוביל בה. פייסבוק עשתה צעדים משמעותיים מאוד בשנים האחרונות וגוגל קצת התמהמה אך לא עוד.
שימו לב לכל החידושים –תקשורת וידאו, קול וטקסט מהמובייל, העלאת תמונות אוטומטית מהמובייל, שיפור מפות של גוגל – מהמובייל.
בחודשים הקרובים ניראה אם האסטרטגיה של גוגל מצליחה והאם היא סוף סוף תגרום לכם להשתמש בשירותים אלו לא רק במחשב אלא גם בטלפון הנייד שלכם.
כולם מפתחים אפליקציות לגוגל גלאס
משקפי גוגל גלאס, הנושא האהוב עלי (בטח שמתם לב), ממשיכים להראות סימנים מרשימים לאמון שחברות הטכנולוגיה והתוכן נותנות בהם. גוגל הכריזה על שותפי פיתוח רבים לגלאס ובינם טוויטר, CNN, פייסבוק וטאמבלר. שותפים אלו חשובים מאוד אם גוגל רוצה להפוך את המשקפיים המדהימים שלה למוצר צריכה המוני. אחרי הכל – הייתם קונים משקפיים שאין בהם פייסבוק?
אתר הכרויות לחובבי מסע בין כוכבים
תופעה חדשה מקבלת תשומת לב משמעותית – אתרי הכרויות לחובבי מסע בן כוכבים. מה שמדהים פה הוא שלא מדובר באתר אחד נישתי אלא במספר אתרים המיועדים למטרה אחת: למצוא בן/ בת זוג שמאמינים בללכת באומץ לאן שאף אחד לא הלך מעולם.
בינג גם בקלינגונית
עוד חדשות טובות לגיקים שביננו – מנוע החיפש בינג של מיקרוסופט עובד מעכשיו גם בקלינגונית. יכול להיות שהכל חלק ממאמצי השיווק של הסרט החדש בסדרה העומד להגיע בקרוב?
הטייקון קבע: "פייסבוק בדרך למטה"
טייקון התקשורת רופרט מרדוק סוף סוף משתמש בחשבון הטוויטר שלו למטרה חשובה – להזהיר שפייסבוק בדרך למטה עקב הנתונים המראים על ירידה בזמן השהיה בה. מרדוק כזכור הפסיד המון כסף כשקנה את מייספייס – הרשת החברתית שפייסבוק מחקה מהמפה. האם מדובר בקנאה או מסר מאלו שיודעים?
Look out Facebook!Hours spent participating per member dropping seriously.First really bad sign as seen by crappy MySpace years ago.
— Rupert Murdoch(@rupertmurdoch) May 17, 2013
פרסומות טלוויזיה, למה זה טוב?
מחקר חדש מראה שפרסומות טלוויזיה אפקטיביות בלהביא משתמשים לדפי הפייסבוק של מותגים.
קאזינו רויאל בלגו
קצת אומנות. סצנת הפתיחה של קאזינו רויאל, הסרט שהציג לנו את דניאל קרייג כג'יימס בונד. האמת, הייתי רוצה לראות את הסרט כולו בלוגו.
קרטקה חוזר
זוכרים את קרטקה? זה חוזר, ועכשיו למובייל שלכם. אחרי הכל, אין דרך יותר טובה להתחיל את השבוע מאשר להציל את הנסיכה. צפו בפרומו הרשמי שיעשה לכם חשק לחזור לגיל 12 ולשחק במשחק האלמותי.
>> בטור הקודם: למה פייסבוק בצבע כחול?
*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.