קואליציית רשויות נגד ענקיות האינטרנט: הרשות להגנת הפרטיות, הרשות לתחרות והרשות להגנת הצרכן, הקימו צוות משותף שיעסוק באתגרי הכלכלה הדיגיטלית שמציבות ענקיות כמו גוגל, פייסבוק, אמזון ומיקרוסופט.
שלושת הגופים קיבלו בשנה החולפת תלונות מצד צרכנים, בעיקר כלפי הרשתות החברתיות, והחליטו לחבור לצורך קידום אסדרה; פיתוח כלים להגנה על מידע אישי ופרטיות המשתמשים; מניעת הטעיות צרכניות, והפחתת חסמים לתחרות.
המידע שהן צוברות על לקוחות, לעתים מבלי שהן מבינות את היקפו, אחראי לשליטתן גם בתחום הפרסום. לפי גורמים ברשות, חוק הגנת הפרטיות הישראלי אינו פותר את הבעיה. אחד האתגרים הנוספים שמציבה הכלכלה הדיגיטלית כיום היא סמכות השיפוט וההתדיינות מול צרכנים.
החברות המשפיעות ביותר על סדר היום של הצרכן הן חברות רב־לאומיות, שבמרבית המקרים מחתימות צרכנים על כך שסכסוכים משפטיים יתקיימו בארצן, ולמעשה מעקרות את יכולתם לתבוע אותן במקרה של הפרה.
לפני שנתיים יצאה רשות התחרות בקול קורא לחברות ישראליות, כדי שיסייעו לה לחקור את מידת ההשפעה השלילית של ענקיות האינטרנט על כלכלת ישראל.
עוד ב-TheMarker
"לפני הערך שאתה נותן לתפקיד, קודם תהיה אדם שאנשים רוצים בחברתו"
ענף הסייבר מתבגר: שיא בגיוסים — שפל במספר החברות החדשות
הרשות להגנת הצרכן הודיעה בתחילת 2019 על שיתוף פעולה עם 26 רשויות במדינות אחרות, שדורשות מחברות כמו אפל וגוגל לשנות את אופי הצגת מדיניות הפרטיות שלהן בחנויות אפליקציות המטעות צרכנים בכל הנוגע לאיסוף המידע אודותיהם.