האלבום הפופולארי ביותר של טיילור סוויפט, 1989, לא יהיה זמין למשתמשי שירות המוזיקה החדש "אפל מיוזיק", שיושק ביום שלישי הבא (כלומר: ה-30 ביוני), כך דיווח אתמול (ז') אתר באזפיד. משמעות הדבר היא כי גולשים שישלמו 10 דולר לחודש על שירות הזרמת המוזיקה של החברה לא יזכו ליהנות כחלק מהמחיר מאלבומה העדכני של סוויפט - ולדברי חברת ההפצה שלה גם לא מאלבומיה העתידיים.
במכתב שהעלתה לבלוג הטאמבלר שלה מסבירה סוויפט את הסיבה לווטו שהטילה על הוספת האלבום האחרון שלה והאלבומים הבאים לשירות החדש: "אני בטוחה שאתם מודעים לכך שאפל מיוזיק יציע שלושה חודשים ראשונים חינם לכל מי שנרשם לשירות. אני לא בטוחה שאתם יודעים שאפל מיוזיק לא ישלם לכותבים, מפיקים או אמנים על שלושת החודשים האלה". כלומר: במשך שלושה חודשים כל משתמש יכול להאזין לכל שיר מבלי שיוצריו יקבלו עליו ולו סנט אחד, גם לא לאחר שיתחיל לשלם את דמי המנוי. "לטעמי זה מדהים, מאכזב ולחלוטין לא אופייני לחברה הנדיבה והמתקדמת בדרך-כלל הזו", כתבה סוויפט.
"אני לא העניין", היא מדגישה. "אני באלבום החמישי שלי ויכולה לתמוך בעצמי, בלהקה שלי, בצוות שלי ובכל צוות הניהול מהופעות חיות. העניין הוא אמנים חדשים, שרק שחררו את הסינגל הראשון שלהם ולא יתוגמלו על הצלחתו (...) על רבע שנה של ניגונים של השירים שלהם". היא טוענת כי אלו תחושות ששמעה "מכל אמן, כותב ומפיק במעגלים החברתיים שלי", אך הם, בניגוד אליה, חוששים להביע אותם בקול, ככל הנראה בשל החשש שאלבומיהם יוסרו מחנות האייטיונז של אפל ובכל ייפגעו קשות הכנסותיהם ממכירות מוזיקה ברשת.
בשלהי השנה שעברה פתחה סוויפט במלחמת חורמה נגד שירותי הזרמת מוזיקה, המאפשרים למשתמשים ליהנות מכל המוזיקה הזמינה בהם בלי לרכוש שירים או אלבומים. באוקטובר הוציאה את האלבום 1989, תוך איסור על הכללתו במאגרים של שירותים מסוג זה, ואמרה כי היא מאמינה שמוזיקה יש לרכוש באלבומים. בחודש נובמבר היא אף ציוותה להסיר את כל המוזיקה שלה משירות ההזרמה הפופולארי בעולם, ספוטיפיי, וטענה כי בכך שהוא מציע למשתמשים אפשרות ליהנות ממאגר המוזיקה שלו גם ללא תשלום מהווה זלזול בעבודתם של אמנים. היא אף הוסיפה וטענה כי הסכום שמשלם לה השירות על כל השמעה של שיריה הוא מעליב.
מאז פתיחת המלחמה, ניתן לשמוע רק אלבומים קודמים של סוויפט בשירותי הזרמה ורק בשירותים שמוצעים בתשלום בלבד, כגון Rdio, Rhapsody ו-Tidal. את 1989 ואלה שיבואו אחריו מצפה סוויפט מהמעריצים לרכוש - או בחנויות הדיסקים או בחנויות הווירטואליות, כמו אייטיונז של אפל. בינתיים נראה שזה הולך לה, שכן האלבום 1989 מכר כמיליון ורבע עותקים בשבוע הראשון לצאתו ונחשב לאלבום המוזיקה הנמכר ביותר של 2014 ו-2015, עם קרוב ל-5 מיליון עותקים עד כה.
עתה, כאמור, היא תוקפת את אפל על ההחלטה לא לשלם לאמנים על השמעות של שיריהם על ידי משתמשים בתקופת ההתנסות בת שלושת החודשים. "שלושה חודשים הם זמן ארוך לעבוד ללא תשלום, ולא הוגן לבקש ממישהו לעבוד בחינם", היא כותבת. "אנחנו לא מבקשים מכם אייפונים חינם, ואתם אל תבקשו מאיתנו לספק לכם את המוזיקה שלנו בחינם". היא מבטיחה כי אם תוותר אפל על שלושת חודשי אי התשלום לאמנים היא "תצטרף" לשירות - כלומר: תאפשר לו להציע גם אלבומים חדשים שלה.
פעולותיה של סוויפט, שגוררות גם אמנים פחות פופולאריים, מטילים צל על זכות קיומם של שירותי הזרמת מוזיקה, שכן עצם ההצדקה לשירותים כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק מבוססת על ההבטחה לקבל גישה למאגר אינסופי של מוזיקה בתשלום קבוע, ללא צורך לרכוש תכנים מסוימים. מעניין יהיה לראות אם המלחמה תגרום לאנשים להעדיף להמשיך לרכוש שירים ואלבומים, או שמא המחיר הקבוע והגישה הכמעט בלתי-מוגבלת ינצחו למרות הכל.