מה בסך הכל ביקשנו? לצפות באחרון של סטטיק ובן אל ביוטיוב - זה כל כך מסובך? למה אנחנו צריכים פרסומת וידאו לפניו, פרסומת תמונה שמוצגת בתחתית המסך ואז עוד שורה מעצבנת שמודיעה לנו שהם כבר הספיקו להוציא קליפ חדש ושנלחץ כדי לראות אותו (בתקווה שבתוכו לא תעלה הודעה זהה על שיר עוד-יותר-חדש שיוצא ממש ממש עכשיו)?
אז על הפרסומות יוטיוב לא עומדת לוותר לנו, אבל על החלק האחרון היא סוף סוף הבינה שאין מה להתעקש. אמש (ב') הודיעה פֶּגִי ק', אחת מנציגות יוטיוב בגוגל פלוס, כי "לאחרונה, בחנו כמה מצליחה השורה האינטראקטיבית וכמה אנשים באמת משתמשים בה. הבנו שמעט מאוד לחצו עליה. למעשה, רק אחד מכל 20 אנשים לוחצים על הקישור המוצע. גרוע מכך, (גם) לאחוז הקטן של משתמשים שכבר לוחצים על הקישור, לעתים קרובות הם נשלחים לשידורים חיים שכבר אינם עובדים. כתוצאה מכך, רבים התלוננו כי זה הרגיש כמו ספאם".
לכן, כתבה פגי, החליטה יוטיוב לבטל את שורות ההפניה האינטראקטיביות האלו שעולות בתחתית הסרטונים החל מ-14 בדצמבר - עוד חודש בדיוק. יוצרים לא יוכלו להוסיף כאלה לסרטונים שלהם והקישורים הקיימים לא יופיעו יותר. במקום זה, מציע האתר ליטיוברים להשתמש ב"כרטיסים" - שבניגוד לשורה האינטראקטיבית, לא מכסים את הסרטון אלא אם החלטתם לפתוח אותם על ידי לחיצה על האייקון האפור הקטן שאומר שאחד כזה מחכה לכם בצד ימין של המסך - ובמסכי סיום (שורת סרטונים מומלצים מהערוץ שמוצגת בשניות האחרונות של הווידאו).