פורטל הווידאו יוטיוב הפך בעשור האחרון לתופעה. מאתר קטן שמשמש לאגירת סרטונים מחופשות משפחתיות הוא הפך לאיום של ממש על ערוצי טלוויזיה ואף תעשיית המוסיקה, בזכות היכולת להפוך כל תוכן וידאו לזמין לכל אחד בכל זמן מכל מקום תוך כמה רגעים.

בשבוע שעבר עורר בחור בריטי צעיר בשם ג'וזף גארט ספקנות ברשת לאחר שנודע כי התפטר מעבודתו כברמן כדי להפוך את ערוץ היוטיוב שלו, Stampylonghead, ל"משרה מלאה". אך מנתונים שמפרסמת SocialBlade, חברה שעוקבת אחרי סטטיסטיקות יוטיוב כגון מספר רשומים לערוצים ומספרי צפיות בסרטונים ומנתחת את הכנסותיהם של הערוצים השונים, נראה שאכן יש אפשרות להתפרנס מיוטיוב. 

לפי החברה, ערוץ היוטיוב של גארט, הוא מכניס בכל חודש בין 85,000 ל-850,000 דולר, או בין מיליון ל-10.2 מיליון דולר בשנה. כל זה מסרטונים של משחקים בתוספת קריינות משעשעת.

 

גארט אינו היחיד שמכניס סכומים מרשימים על סרטונים ביוטיוב. הערוץ המרוויח ביותר בעולם, לפי החברה, הוא PewDiePie, המופעל על ידי גיימר שוודי בן 24 בשם פליקס שלברג, המעלה סרטוני משחקים כאשר באחת הפינות ממוקם הוא עצמו ומגיב למתרחש במשחק באופנים שונים. לפי הערכות החברה הוא מרוויח בין 134,000 ל-1.3 מיליון דולר בחודש ובין 1.6 מיליון ל-16 מיליון דולר בשנה.

 

ערוץ אחר בעל רווחים מרשימים ביותר הוא DisneyCollectorBR, המופעל על ידי ילדה שאוספת צעצועים הקשורים לסרטים של החברות דיסני ופיקסאר - החל מבובות פרווה ועד מחזיקי מפתחות מביצי הפתעה של קינדר. החברה מעריכה כי הערוץ מרוויח בין 83,000 830,000 דולר לחודש ובין 995,000 ל-10 מיליון דולר בשנה. בנוסף, מפעילה אותה ילדה ערוץ נוסף בשם BluCollection, בו היא מציגה את כל הצעצועים שאינם קשורים לסרטי דיסני-פיקסאר. הסכומים שמכניס הערוץ הזה מוערכים בין 57,000 ל-570,000 דולר בחודש ובין 684,000 ל-6.8 מיליון דולר בשנה.

 

קטגוריה בה ניתן למצוא כמה וכמה מרוויחים גדולים היא, כמובן, מוסיקה: הערוץ הרשמי של הזמרת קייטי פרי, לדוגמא, מכניס לפי החברה בין 112,000 ל-1.1 מיליון דולר בחודש ובין 1.3 מיליון ל-13.5 מיליון דולר בשנה; ג'סטין ביבר נהנה מסכום שבין 54,000 ל-542,000 דולר בחודש ובין 650,000 ל-6.5 מיליון דולר בשנה; המוסיקאי אביצ'י מכניס ב-Vevo בין 51,300 ל-413,000 דולר בחודש ובין 616,000 ל-6.2 מיליון דולר בשנה.

החברה מציינת כי סביר להניח שהרווח האמתי של הערוצים אינו הרף העליון של הערכותיה. בנוסף, היא מדגישה כי מפעילי הערוצים אינם מקבלים את מלוא הסכומים שצוינו, מאחר ויוטיוב עצמה לוקחת 45% מההכנסות וחברות המסייעות בהפקה (אולפנים ומפרסמים) נוטלות גם הן חלק. רבים מהערוצים גם אינם מתוחזקים על ידי אדם בודד, כך שמה שנשאר מרווחי הפרסום לאחר העמלות של גוגל והמפרסמים מתחלק בין כמה אנשים.

 לעוד סיפורים, סרטונים ותמונות, היכנסו לפייסבוק של NEXTER