"לגרסה חדשה יותר של הסרטון לחצו כאן"
"הסרטון המלא כאן"
"ניסיתם לדלג על חלק בסרטון? לחצתם על קישור לאתר שלנו"
"נסו לעצור את הסרטון - ופתאום תגלו שלחצתם על הרשמה לערוץ שלנו"
אלו רק כמה דוגמאות אמיתיות יותר או פחות לגיהנם שנקרא "הערות" (annotations) ביוטיוב - מסגרות צבעוניות עם טקסטים וקישורים שיוצרי סרטונים יכולים לשים איפה ומתי שבא להם במהלך הסרטון. הריבועים האלה לא רק מפריעים לצפות בסרטון - לעתים קרובות הם משמשים קליקבייט מהסוג שאתם לוחצים עליו כשבכלל ניסיתם ללחוץ על משהו אחר.
לכן, בטח תשמחו לדעת שיוטיוב הבינה סוף סוף שאף אחד לא רוצה את ההפרעות האלה, וביום שישי היא הודיעה על ביטול ה"הערות" המופיעות בתוך נגני הווידאו באתר.
בהודעת החברה נאמר כי בשנתיים האחרונות ירד השימוש ב"הערות" ב-70%, וכי על כל אחת כזו שצופה לוחץ עליה הוא סוגר בזעם 12 אחרות - כל זה בנוסף להמוני גולשים שכיבו את הצגת ה"הערות" דרך תפריט ההגדרות של הנגן באתר, ולעובדה ש-60% מזמן הצפייה ביוטיוב ב-2017 נעשה ממכשירים ניידים, שממילא לא תומכים בהצגת ה"הערות".
לכן, החל מה-2 במאי, יוצרים לא יוכלו לערוך ולהוסיף "הערות" לסרטונים שלהם, אלא רק למחוק את הקיימות. במקום זה, מזמינה אותם יוטיוב להשתמש ב"כרטיסים" וב"מסכי סיום" - הראשונה היא יכולת שהושקה לפני שנתיים ומאפשרת להוסיף סקרים וקישורים בצד ימין של הסרטון, והשנייה היא יכולת שהוצגה בשנה שעברה ומוסיפה בסיום הסרטון קישורים לסרטונים נוספים, להרשמה לערוץ או לאתר היוצר. שתי האפשרויות הללו עובדות גם בסמארטפון ובנויות באופן שמפריע פחות לצפייה.
ואם כבר מדברים על שיפורים בצפייה בווידאו בשירותי גוגל, ממש במקביל להודעה על ביטול ה"הערות" ביוטיוב הודיעה גוגל גם על שדרוג לקבצים מצורפים בג'ימייל: החל מהשבועיים הקרובים, משתמשי המייל של גוגל לא יצטרכו להוריד למחשב קבצי וידאו שקיבלו מאנשי הקשר שלהם. במקום זה, נגד זהה לזה של יוטיוב יאפשר להם להזרים את הסרטון ישר מתוך המייל.