400 שעות וידאו עולות כיום ליוטיוב מדי דקה. רובן לא יזכו כנראה ליותר מצפייה וחצי - אבל גוגל לא תוכל לטעון שזה מנקה אותה מאחריות לבדוק שהן אינן מכילות תכנים פוגעניים. בימים האחרונים היא סוף סוף התחילה להבין את זה, כפי שהסביר הבוקר (ב') עורך NEXTER, דרור גלוברמן, ב"בוקר של קשת".
ההבנה הזו הגיעה לגוגל בדרך הקשה: בשבועות האחרונים החל חרם מפרסמים על אתר הווידאו שלה, בעקבות תחקיר של העיתון הבריטי טיימס בתחילת החודש שעבר, שמצא כי פרסומות באתר מוצגות בסרטונים של תומכי טרור וגזענות, וההכנסות מהן משמשות למימון המשך פעילותם של אותם גופים.
בעקבות הגילוי החליטו עשרות חברות, תחילה בבריטניה ולאחר מכן גם במדינות אחרות, להפסיק לפרסם ביוטיוב. חלקן אף הפסיקו לחלוטין את פעילותן בשירות הפרסום AdWords של גוגל.
אך דווקא בישראל, הרגישה במיוחד לתכנים פוגעניים ברשת ומתלוננת באופן קבוע על הסינון הבלתי מספק בפייסבוק, גוגל ושאר האתרים והרשתות החברתיות, לא עושים כלום. מלבד אסם, שהפרסומות שלה הוסרו מיוטיוב כחלק מעצירת הפרסום של חברת האם שלה, נסטלה, אף חברה מקומית לא נקטה צעדים כלשהם, ואפילו לא ביקשה הבהרות.
אגב, בעבר, התשובה של גוגל לבקשת הבהרות כאלו היתה שהיא בסך הכל מספקת פלטפורמה להפצת וידאו, ואינה אחראית לתוכן שמועלה אליה בפועל. אך בעקבות החרם בחו"ל, נראה שבגוגל מחליפים דיסקט: לאחרונה הם התנצלו באופן רפה על חוסר הסינון והבקרה על הסרטונים והמשתמשים שיכולים לקבל כסף מפרסומות בגוגל בכלל וביוטיוב בפרט, ואף הבטיחו לנסות "לעשות יותר" כדי למנוע מתכנים פוגעניים לנצל את שירותי החברה באופן כלכלי.
מנחת התוכנית, מיכל אנסקי, הציעה לתת לגולשים סנט על כל זיהוי של סרטון פוגעני, כדי לעודד אותם לדווח עליהם במהירות - אבל קודם כל תצטרך גוגל להכיר בכך שמחשבי-העל שלה לא יכולים לזהות לבד כל תוכן שאינו ראוי. או, כמו שגלוברמן הגדיר את זה: גוגל תצטרך להודות שאין הבדל בינה לבין ערוץ טלוויזיה, שמחויב לתת דין וחשבון על התכנים שמשודרים בו.