רגע לפני שהוא הופך לבגיר במונחים אינטרנטיים, חוגג יוטיוב 10 שנים לפתיחתו לציבור במאי 2005 בחודש של לקטים שוודאי עוד יהיו לא פחות ויראליים מהסרטונים שעליהם הם מבוססים.

בתחילת השבוע הכריז בלוג יוטיוב כי במהלך החודש יועלו אליו בכל יום רשומות עם לקטי וידאו ועובדות שיסכמו את 10 השנים הראשונות לקיומו "מ-A עד Z" - בכל יום רשומה ולקט בתחום שמיוצג על ידי אות אחרת לפי סדר ה-ABC. כדי לעקוב אחר הלקטים, הכנסו לבלוג החברה.

בתור התחלה, הזכיר צוות החברה כי יוטיוב החל לפעול ב-23 באפריל 2005, אז העלה אליו המייסד ג'אווד קארים את הסרטון בן 19 השניות של הפילים בגן החיות של סן-דייגו שנצפה מאז כ-23 מיליון פעמים. בתחילת מאי נפתחה האפשרות להעלות סרטונים לאנשים שהוזמנו להשתתף בניסוי הבטא של האתר וחצי שנה לאחר מכן הוא נפתח לכל הגולשים.

מהר מאוד כבש האתר את האינטרנט והפך לפורטל הווידאו הגדול בעולם, למרות שלא היה הראשון - עובדה שעליה מעידה העובדה שבעת פתיחת יוטיוב כבר היה לגוגל מנוע חיפוש ייעודי אך ורק לאתרי הווידאו השונים שהתקיימו אז. עם זאת, רוב האתרים היו מבוססים על תוכן שהועלה על ידי גופים גדולים ולא היו פתוחים לכל גולש. יוטיוב הצליח להפוך את העובדה הזו לייתרון הגדול שלו ועקף את כל היתר בסיבוב, עד ששנה לאחר מכן רכשה אותו גוגל ב-1.65 מיליארד דולר.

כיום, לאתר יותר ממיליארד משתמשים שצופים בכל יום במיליארדי סרטונים בסך כולל של מאות מיליוני שעות בכל יום. בכל שנה נרשמת עלייה ממוצעת של 50% בצפיות וקצב ההעלאות לא מפסיק לעלות, כאשר כבר היום מועלים לאתר בכל שעה סרטונים באורך כולל של 300 שעות. האתר מעריך כי בממוצע, 60% מהצפיות בסרטונים של כל יוצר באתר מגיעים ממדינות שמחוץ לזו שהוא גר בה ולא פחות מחצי מהצפיות נעשות מטלפונים סלולריים.

בינתיים, בבלוג החברה עלו כבר 3 לקטים מקוטלגים:

האות A ייצגה, איך לא, את קטגוריית Animals (חיות) - מכלבים מדברים ועד כבשים צורחות.

 

האות B ייצגה את Beauty (יופי), שלדברי צוות האתר היא קטגוריית המדריכים הפופולארית בעולם.

 

והאות C ייצגה את Covers (קאברים), הקטגוריה שלקחה משתמשים כאילו-ביישנים כמו ג'סטין ביבר, גרייסון צ'ייס ואריאנה גראנדה ובזכות גרסאות משלהם לשירים ידועים הפכה אותם לכוכבים לא-כל-כך ביישנים בן-לילה.