עובדות מדהימות, ניפוץ מיתוסים, טיפים לחיים, אתגרי רשת, מערכונים ומשחקים - אין כמעט סוג של סרטוני רשת שלא תמצאו בערוץ היוטיוב SpicyCrap, או בתרגום חופשי "שטויות חריפות". הסיבה לכך היא שמפעיל הערוץ, אביאל בסין בן ה-19 מתל אביב, מנסה לעניין את כל מי שאפשר - וזה מצליח לו: תוך פחות מ-10 חודשים הוא חצה את רף 100,000 הצופים הרשומים לערוץ, והוא מדורג כעת במקום ה-71 בישראל במספר הרשומים - לפני אסף אבידן, הפרויקט של עידן רייכל, יובל המבולבל, הטלוויזיה החינוכית והצמד איב אנד ליר.
ההצלחה של בסין לקחה זמן: ערוץ היוטיוב הראשון שלו, אותו פתח עוד כשהיה תלמיד בבית ספר ואליו העלה בעיקר תכנים שעסקו במשחקים וסיפורים מז'אנר האימה, לא נחל הצלחה גדולה. כעבור שנתיים, בעודו משרת כטבח בצה"ל, החליט אביאל שהוא זונח את הערוץ הישן ומנסה משהו חדש, בתקווה שיצליח למשוך אליו קהל רחב ומגוון יותר של צופים.
המשפחה והחברים של אביאל תמכו בו ועודדו אותו לייצר עוד ועוד תוכן ביוטיוב ולהמשיך בדרכו. כתוצאה מכך, פתח אביאל ערוץ חדש בעזרת חברתו, דניאלה פריד, שליוותה אותה ותמכה בו.
בזמנו הפנוי חקר אביאל וניסה לחקות ערוצי יוטיוב מצליחים בחו"ל, כמו Pewdiepie, באזפיד, COWCHOP ו-Fact Verse, וניסה להבין את הקונספט אשר בזכותו הערוצים הללו מגיעים לכמויות עצומות של רשומים ומושכים אליהם קהל גדול שצופה בסרטונים שלהם. במקביל, הוא היה צריך ללמוד צילום ועריכה לבדו, ללא כל עזרה מקצועית - ועשה זאת על ידי צפייה במדריכים ביוטיוב.
"למדתי ועקבתי אחרי הרבה סיפורי הצלחה בחו"ל וסרטונים מובילים וטרנדים גדולים בעולם", מספר בסין ל-NEXTER. "חקרתי וגיליתי שכמעט כל הסרטונים המצליחים בעולם עוקבים אחרי אותה נוסחת הצלחה. בלי לרדת לפרטים, יוטיוב מחפשים את האנשים שיכולים לרתק צופים למסך ולרצות לחזור לאתר בכל יום לעוד. זה בדיוק מה שאני מנסה לעשות, ויוטיוב בוחרת לקדם אותי מבין כל הערוצים הישראלים".
המדריך למנהלי קבוצות בפייסבוק
כך תדעו אילו אפליקציות זוללות לכם את הסוללה בסמארטפון
לאחר שלמד איך לעשות זאת, החל אביאל להעלות כמעט בכל יום סרטון חדש, ולכל סרטון הוא הוסיף כותרת מושכת ותמונה שתגרום לצופה שמדפדף ברשימת הסרטונים ביוטיוב להקליק. עם כל סרטון וסרטון שהעלה, הוא למד איזה תוכן מושך יותר את קהל הצופים ואיזה פחות: לדבריו, תוכן אשר מתמקד בקהל ספציפי כמו גיימינג, מדריכים למחשב או וולוגים לא עבד כפי שציפה, אך תוכן כללי-בידורי, שהציג כל מיני נושאים מצחיקים ומעניינים מחיי היום יום של האנשים, עבד בצורה מדהימה.
עד כמה מדהימה? מספר הצופים הרשומים בערוץ החדש, שנפתח רק באפריל האחרון, עבר את ה-10,000 תוך מספר שבועות והמשיך להמריא, עד שבשבוע שעבר חצה את ה-100,000, מספר שהופך אותו לזכאי לפרס בדמות "כפתור הכסף" של יוטיוב, שרק לאחרונה חולק לכמה עשרות יוטיוברים מקומיים מצליחים. פרס אחר שהוא מקבל הוא כסף מהפרסומות המשולבות בסרטונים: לפי הערכת SocialBlade, הערוץ בעל פוטנציאל רווח של אלפי שקלים בחודש מחלוקת הרווחים מהפרסומות.
בין הסרטונים המצליחים ביותר שלו, עם מאות אלפי צפיות, ניתן למצוא מתיחות על המפקדים והחברה, טיפים כמו כיצד לנצח כל הזמן בהטלת מטבע או איך אפשר לזהות שמישהו משקר, אתגרים כמו לצפות בסרטונים מסוימים בלי לצחוק או לבכות, ועוד.
למרות ההצלחה, אביאל לא נח לרגע ומספר כי הוא עובד על 14 סרטונים בכל יום. כששאלנו אותו לכמה מנויים הוא מאמין שאפשר להגיע עם סרטונים בעברית הוא ענה: "אני מאמין שהדבר אינו מוגבל, אני מקווה להגיע יום אחד למיליון רשומים". ולמרות זאת, הוא מעדיף בכלל לבלות זמן עם החברה ולטייל מאשר לשבת מול המחשב, ומקווה לעבוד בעתיד כמפתח משחקים.