האם גוגל פיצחה את הנוסחה שתחסוך ממנה ביקורת מצד משתמשים? החברה טוענת כי אתר הווידאו שלה, יוטיוב, נמצא בדרך הנכונה לסנן בעצמו סרטונים לא ראויים כך שלא יגיעו כלל לצופים שיוטרדו מהם.
לפי עדכון שפרסמה החברה בבלוג של יוטיוב, יותר מ-83% מהסרות הסרטונים האלימים מהשירות בחודש האחרון התבצעו עוד לפני שהתקבל עליהם ולו דיווח אנושי בודד. זאת לאחר שביולי כבר נעשו 75% מהסרות הסרטונים ללא התערבות אנושית.
הנתונים האלה מרשימים למדי, לאור העובדה שרק ביוני התחילה החברה לעבוד על מערכת בינה מלאכותית שתסיר סרטונים קיצוניים. הצעד הזה הגיע לאחר גל ביקורת וחרם פרסומות שספגה בתחילת השנה על כך שהיא מאפשרת לגורמי טרור כמו דאעש להרוויח מהעלאת סרטונים לאתר והוספת פרסומות שאת הרווחים מהן חולקת יוטיוב עם מעלי הסרטונים. החברה מדווחת כי צוות הפיתוח של התוכנה צפה ביותר ממיליון סרטונים כדי לאמן אותה.
לצד פיתוח בינה מלאכותית שתסיר סרטונים קיצוניים במהירות לפני שהם מגיעים להמוני צופים והכנסות כספיות, הודיעה אז יוטיוב על צעדים נוספים:
תוכנית "מדווחים אמינים", שנותנת עדיפות לדיווחים מארגונים שזו מטרתם, גייסה החודש עוד 35 ארגונים מ-20 מדינות;
טיפול קשוח יותר בסרטונים שאינם עומדים בקריטריונים להסרה מיוטיוב, אך נחשבים שנויים במחלוקת. החברה מדווחת כי עתה היא מונעת מסרטונים כאלה לא רק קידום בעמוד הראשי והוספת פרסומות כדי להרוויח כסף, אלא גם תגובות, לייקים ושימו בשירות "סרטונים מומלצים" (הופעה ברצועה הזו בסרטונים אחרים ופרסום המלצות לצד הסרטונים המדוברים);
הצעד הרביעי היה קידום תכנים נגד שנאה וקיצוניות, ועתה הודיעה גוגל על הקמת קרן של 5 מיליון דולר לתמיכה בפרויקטים כאלה, שתתמוך ב"פתרונות מבוססי טכנולוגיה, כמו גם מאמצים שבאים מלמטה, כמו פרויקטים קהילתיים צעירים המסייעים לבנות קהילות ומקדמים התנגדות לקיצוניות". החברה ציינה כי היא בוחרת יוצרי תכנים כאלה מכל רחבי העולם ומשקיעה בהם, והחודש בחרה כאלה בספרד ובישראל.