בעולם בו אנחנו מורגלים לקבל את כל המידע בלחיצה אחת, גם הסביבה שאנחנו רגילים אליה צפויה להשתנות - וזה קרוב מתמיד. התהליכים שכולנו מכירים יהפכו ליותר ויותר אוטומטים. קחו לדוגמא את המקרר בביתכם: בעוד כמה שנים ישולבו בו כמה מצלמות שידעו לצלם את המזון, ובמידה ואחד מהמצרכים נגמר, הטכנולוגיה תדע לזהות את זה - ותזמין לכם אותו באופן אוטומטי הביתה.
אז עד כמה נסמוך על הטכנולוגיה? "ככל הנראה נהפוך להיות צרכנים מאוד פסיביים שאלגוריתמיקה בוחרת בשבילנו".", אומרת עדי יופה, טרנדולוגית ומומחית לעתידנות עסקית. "מה שמניע אותנו זה החיסכון בזמן ובמאמץ".
ולאלה מכם שלא מסוגלים לקנות מוצרים בלי למדוד ולראות את הדברים באופן פיזי - יש פתרון. אפליקציה חדשה תאפשר לכל בעל עסק להמיר ולהציג את המוצרים שהוא מוכר ישירות לאפלקיציית מציאות רבודה, מה שיעזור ללקוח להחליט איך תראה אצלו בסלון הכורסה החדשה שיקנה - בלי לסחוב אותה עד אליו.
"העתיד הוא לא או אוף-ליין או או-ליין", מוסיפה עדי יופה. "אומנם האון-ליין מציע הצעות יותר זולות עם שפע יותר גדול מכל העולם, אבל אני חושבת שהמרכזים המסחריים והקניונים בעתיד יצטרכו להציע תמהיל חנויות שונה, עם חוויה חדשה שמחברת אנשים לאנשים ובאמת מחזרת את היתרונות של הנגישות שלהם בעולם החדש".