למרות ואולי גם בגלל הדברים הרעים שהביא עמו נגיף קורונה, התרחשה בעולמנו קפיצה טכנולוגית אדירה. יותר ויותר שירותים עברו לדיגיטל, כולל אפילו שירותים ממשלתיים.
אבל הבשורה לא צריכה להיגמר כאן – אלא יש לה עוד הרבה לאן ללכת, ובעזרת הכלים המתקדמים של IBM, הקדמה הטכנולוגית המשמעותית – כמו בינה מלאכותית, טכנולוגיות הענן ועוד – יכולה להזניק גם את העסק שלכם קדימה. הנה כמה טיפים שיעזרו לעסק שלכם לצמוח ולנצל את הקדמה הטכנולוגית האדירה של השנה האחרונה. טל שחר מוביל תחום ייעוץ לענן ביבמ מציג 4 נושאים ששיפורם, דווקא בתקופה מאתגרת זו, יכול להקפיץ את העסק שלכם קדימה בזמן קצר:
לתכנן מחדש את חוויית המשתמש
פתיחת אתר קניות או שירות הזמנות אינטרנטי הוא רק צעד אחד בתוך המעבר לדיגיטל – וכאן חשוב מאוד לשמור ולבדוק את חווית המשתמש. הלקוח שלנו רוצה להרגיש שהמעבר לדיגיטל לא גרם לירידה באיכות השירות, אלא דווקא בעלייה – ואת זה אנחנו יכולים להשיג באמצעות שימוש בכלים מתקדמים, כמו בינה מלאכותית ומערכות מיחשוב קוגניטביות.
כך לדוגמא המערכת יכולה לצפות את הלקוח (בדומה לאתרי הקניות שמציעים לך מוצרים שאחרים כמוך קנו) לפעמים אפילו מבלי שהלקוח ידע לבטא את רצונו, או היכולת לדבר איתך בשפה טבעית שמביאה עמה הקוגניטיב. מדינות רבות פיתחו צ'טבוטים העונים על שאלות בנושא נגיף קורונה, ועשו זאת בצורה שקשה להבחין שלא מדובר באדם אמיתי בצד השני של המקלדת.
הדרך לעשות זאת היא באמצעות טכניקות ה-GARAGE של IBM – במסגרתה החברה עובדת עם הארגון וביחד חושבים מה הלקוח רוצה ואיך מביאים את זה לכדי מציאות ובמהירות.
לשנות דרסטית את המודל התפעולי
עסקים רבים לוקחים את המשבר הכלכלי שהביאה עמה התקופה ומחפשים כיצד להצטמצם בעלויות – ואחת הדרכים המובילות לעשות את זאת היא באמצעות אוטומציה ומעבר לענן היברידי.
האוטומציה מאפשרת לנו להפוך תהליכים פנים ארגוניים לאוטומטיים, כמו לדוגמה העברת סכומי כסף מחשבון לחשבון, תיוק מסמכים, רכש או כל תהליך ארגוני אחר. בנוסף, זו גם הזדמנות לבחון את יעילותם של התהליכים ולראות האם אותו תהליך בו משתמשים בארגון במשך עשרות שנים לא יכול להשתנות ולהפיק תוצאות טובות יותר? המעבר לענן מאפשר לעבוד בעסק בצורה יותר מהירה, ומאפשר לעובדים לעבור בצורה חלקה מהעבודה בארגון לעבודה בבית ולהפך.
לשנות את הטיפול בדאטה בארגון
כל ארגון, מקטן ועד גדול, מייצר המון דאטה. מה הלקוחות שלו קנו, מהיכן הם בארץ, מתי הם קונים – ומידע רב ומשמעותי נוסף. IBM מציעה לקחת את כל המידע הזה, לארגן אותו מחדש ולייעל אותו לטובת תהליכי האוטומציה וחוויית המשתמש כדי להפוך אותם לטובים יותר. כשהבינה המלאכותית יודעת בדיוק מתי הלקוח שלך אוהב לרכוש, או באילו תאריכים בחודש מתייקים חשבוניות, היא הופכת לטובה ולחכמה יותר.
להטמיע אבטחה לכל אורך מערכות הארגון
אבטחת מידע היא נדבך חשוב מאוד בארגון. ככל שהלקוח שלנו ירגיש שהשרות שהוא מקבל מוגן יותר, כך הוא ירגיש בנוח יותר לעבוד עמו, לחשוף את פרטיו האישיים ולקנות. אבל אבטחת המידע צריכה להיות נוחה וזמינה – ולא להקשות יותר. פחות סיסמאות, יותר אמצעים ביומטריים לדוגמא – בשנים האחרונות אנחנו נכנסים לטלפון שלנו באמצעות זיהוי פנים או טביעת אצבע, אז למה לא בתוך הארגון שלנו?
לסיכום, בתקופה קשה זו העסקים צריכים לחשוב מחדש על המטרות העסקיות ולהתאים את עצמם לעידן החדש בו אנחנו נמצאים. בכנס Think Digital Summit Israel של IBM, שייערך ביום רביעי הקרוב – ה-18.11, נשוחח על התחומים המרתקים הללו ועוד. בואו לראות איך נראה העתיד של הטכנולוגיה והירשמו עכשיו!