כל מי שחיבר בפעם הראשונה את הסמארטפון או הטאבלט שלו למסך טלוויזיה גדול, הופתע בוודאי מהרזולוציה, הביצועים הגרפיים והסאונד שמתחבאים בתוך הסמארטפון הקטן שלנו, שלא יביישו קונסולת משחקים ייעודית. אבל הבעיה העיקרית, שמונעת מאיתנו להפוך את הסמארטפון לקונסולה היא השליטה. כיצד משחקים על מסך ענק במשחקים שפותחו לממשק המגע של הסמארטפון או הטאבלט? ZRRO (זירו) הוא סטארטאפ ישראלי שמנסה לגשר בין מסך הטלוויזיה הענק שלכם ושוק של מאות אלפי משחקים שפותחו עבור האנדרואיד.

 

מנסה להצליח איפה שגוגל ו-OUYA נכשלו

חברות רבות מנסות לגשר בין הסמארטפון לבין המסך הגדול של הבית. בתחום הסטרימינג, החברות כבר מצאו פתרון לא רע בדמות טלוויזיות חכמות, סטרימרים, כרומקאסט ו-Apple TV, אולם מה לגבי השוק העצום של משחקים לאנדרואיד? כרגע קיימים פתרונות דוגמת ה-Nexus Player של גוגל או קונסולת ה-OUYA הפופולארית, אולם הם מתבססים על ג'ויסטיקים ומבחר מצומצם יחסית של מאות משחקים.

בקר השליטה של ZRRO
מזהה את האצבעות שלנו בגובה 3 סנטימטר

אמש (ג') השיקה חברת ZRRO הישראלית קמפיין קיקסטארטר שמציג את הפתרון הייחודי שלה: בקר שליטה מבוסס מגע, אולם בזכות הטכנולוגייה הייחודית של החברה (רשומה בפטנט) הבקר מזהה את האצבעות שלנו בגובה 3 ס"מ, כלומר, עוד לפני שהן נגעו בו. כך אנחנו יכולים לראות את המיקום של האצבעות שלנו על גבי מסך הטלוויזיה עוד לפני שנגענו במשטח המגע. תחשבו על זה כמו הסמן של העכבר שלכם, שבכל רגע אתם רואים היכן הוא נמצא. ברגע שאתם רואים את החיווי של האצבע על גבי מסך הטלוויזיה אתם לא צריכים להוריד את העיניים והשליטה היא טבעית.

עוד ב-Geektime:
סמסונג חושבת שמצאה (שוב) דרך לחסל את האייפד
איך תבנו דף מוצלח באפסטור וב-Google Play לאפליקציה שלכם?

מלבד בקר השליטה, כוללת הערכה גם מחשב אנדרואיד שמסוגל לתמוך בכל המשחקים הכי תובעניים שקיימים כיום. המערכת מבוססת על מעבד מרובע ליבות במהירות 2.0GHz, עם זיכרון פנימי של 2 ג'יגה בייט ונפח אחסון של 16 ג'יגה בייט, עם אפשרות לכרטיס הרחבה. מבחינת מערכת ההפעלה, מגיעה המערכת עם התקנה נקייה של אנדרואיד קיטקט 4.4 גרסת גוגל, שככל הנראה תזכה בשדרוג לוליפופ בחודשים הקרובים. הקונסולה תומכת בתצוגת 4K, כך שלא יהיו לה בעיות להתמודד עם כל מסכי ה-HD הפופולאריים כיום.

לקחנו את הקונסולה והבקר להתנסות

אין ספק שכמו בכל ממשק שליטה חדש, לוקח קצת זמן להתרגל, אבל אחרי מספר דקות, ניתן לשחק במשחקים השונים בצורה טבעית ואפילו ההקלדה סבירה יחסית. ב-ZRRO השכילו לשלב בתוך הבקר אקסלרומטר (מד תאוצה), כך שתוכלו לשלוט במשחקים בדיוק כפי שאתם שולטים בהם על גבי הסמארטפון. לאחר מספר משחקים על גבי מסך גדול, עם הסאונד והביצועים של המעבד הגרפי (השתקפויות, צללים ורינדור) בהחלט ניתן לטעות ולחשוב שאתם משחקים בקונסולת משחקים ייעודית.

אמנם ייתכן שג'ויסטיק ייעודי עדיין נוח יותר למשחק מאשר משטח מגע, אולם זו העדפה אישית, ומי שנהנה כיום לשחק על גבי מסך המגע של הסמארטפון, ייהנה מאותה חוויה על גבי מסך ענק. אם תצרפו לכך את העובדה שבמקום לשלם עשרות דולרים על משחקים בקונסולות השונות, ניתן ליהנות ממבחר עצום למדי של משחקים חינמיים או בתשלום של מספר דולרים. בניגוד גם ל-OUYA, משתמשי ZRRO ייהנו מכל פורטפוליו המשחקים שקיימים בגוגל פליי, כאילו הם משתמשים בטאבלט לכל דבר.

קמפיין הקיקסטארטר של ZRRO עלה לאויר

מהירי החלטה יוכלו לרכוש את הקונסולה, במסגרת הקמפיין ב-150 דולר (לא כולל 20 דולר משלוח ב-FedEx), זאת לעומת המחיר המומלץ לצרכן שיעמוד על 200 דולר.

פורסם במקור ב-Geektime