בזמן שאתם מנסים ׳לתפוס את כולם׳ בפוקימון גו, המפתחים מאחורי המשחק חושבים על דרכים לעשות כסף מהמשחק הפופולארי שלא מפסיק לשבור שיאים.
כאילו שהמשחק לא הניב מספיק רווחים, כשבוע לאחר השקתו נערכים המפתחים למהלך די משמעותי: Niantic מתכננת לאפשר למפרסמים ליצור ׳מקומות בחסות׳ (sponsored locations), במטרה לנצל את מבול המשתמשים שמחפשים אחר פוקימונים בעולם האמיתי ולהוביל אותם אל בתי קפה וחנויות למיניהן. כך, שני הצדדים מרוויחים - בעלי מקומות הבילוי והמותגים השונים נהנים מלקוחות שמגיעים אליהם, בעוד מפתחי המשחק יכולים להעשיר את חשבון הבנק שלהם עוד קצת.
כבר עכשיו כולל פוקימון גו אפשרות לבצע רכישות דרך האפליקציה, שמניבה לחברה לא מעט כסף. עתה, אומר מנכ"ל Niantic ג'ון אנקה ל-Financiel Times כי המודל החדש נועד להמריץ תנועת הולכי רגל למקומות בילוי, והחברות המפרסמות יחויבו על בסיס ״עלות לכל ביקור״ (Cost Per Visit). הוא ציין כי מספר מסעדות, פאבים וחנויות כבר משלמות כסף כדי לשתול פתיונות עבור שחקנים, וכפי הנראה עד כה התוצאות היו מרשימות. לא מאוד מסובך להבין שמדובר כאן בהזדמנות פז עבור שני הצדדים, ולכן היה זה רק עניין של זמן.
עוד ב-Geektime:
פיתוח ישראלי חדש מבטל את הצורך בקופה בסופרמרקט
שלושה גאדג'טים שיקלו עליכם במטלות יומיומיות
אם עדיין לא השתכנעתם בפוטנציאל הגבוה של המודל הפרסומי החדש, הנה מספר נתונים סטטיסטיים על המשחק שמשגע את העולם: פוקימון גו הפך לאחת מהאפליקציות המובייל הוויראליות ביותר בכל הזמנים, ונחשב כעת למשחק הפופולארי ביותר בארה״ב אי פעם. מבחינת משתמשים, הוא עבר את כמות המשתמשים היומית של טוויטר, וחברת המחקר SensorTower מדווחת שאנשים מבלים (או מבזבזים) 50% יותר זמן במשחק מאשר בפייסבוק, כפי שניתן לראות בטבלה הזו:
כמו כן, בעוד שכמות המשתמשים בפייסבוק עדיין גדולה פי כמה (1.51 מיליארד), הצליח פוקימון גו להגיע ליותר מ-15 מיליון התקנות תוך שבוע בלבד. לפי Similar Web, המשחק הותקן ביותר מ-10% ממכשירי האנדרואיד בארה״ב, ובלמעלה מ-15% ממכשירי האנדרואיד באוסטרליה וניו זילנד. בקיצור – נראה לנו שהפוטנציאל ברור.