כחודש וחצי לאחר השקת המשחק פוקימון גו, ששבר שיא אחרי שיא בתחום משחקי המובייל, נרשמת ירידה תלולה בכמות השחקנים הפעילים במשחק ונתונים מראים כי ההיסטריה סביבו דועכת, כך מדווח מגזין העסקים בלומברג.
לפי חברת מדידת האפליקציות Apptopia, בזמן הקצר שלו איתנו, הצליח המשחק להגיע לשיא של כ-45 מיליון משתמשים פעילים ביום - מה שמציב אותו בשורה אחת עם אפליקציות פייסבוק, טוויטר ואחרות. עם זאת, המספרים האלה לא החזיקו מעמד זמן רב והיום מספר השחקנים הפעילים ירד ל-30 מיליון פעילים ביום - מספר נאה לכל הדעות אך ירידה של כ-33% מהשיא, שכנראה מהווה מגמה.
עוד ב-TGspot:
מחקר: רק אפל וסמסונג מרוויחות כסף מסמארטפונים
סמסונג חשפה מכשיר דור 4 עם Tizen ב-70 דולר
הנתונים מצביעים כנראה על כך שהשחקנים מאבדים אט אט את הסבלנות לחפש אחר פוקימונים. Niantic סיפקה מספר עדכונים גדולים כמו התאמת דמות השחקן, שינוי באופן קבלת הנקודות ועוד. כל אלו לא סיפקו מספיק עניין כדי להשאיר את השחקנים במשחק. גם חסימת משתמשים על שימוש בשיטות לחיפוש יעיל יותר של פוקימונים ככל הנראה לא עוזרת למצב.
במהלך חייו הקצרים, שבר פוקימון גו מספר שיאים נוספים, וקטף תארים כמו אלוף ההורדות בחנות ה-AppStore בארה"ב תוך פחות משלושה שבועות מאז הגעתו הרשמית לחנות (6 ביולי). גם הזמן שמבלים השחקנים במשחק נחשב ליוצא דופן - בממוצע, כל שחקן בילה במשחק כ-43 דקות מדי יום, זמן רב בהרבה מזה שמוקדש לפייסבוק (22 דקות), וואטסאפ (30), אינסטגרם (25) וטוויטר (17).
פוקימון גו נחשב גם למשחק המכניס ביותר בתקופה האחרונה - כל 15 דקות נכנסים ל-Niantic מעל 160,000 דולר. לשם השוואה, באותן 15 דקות, המשחק Candy Crush Saga הנחשב גם הוא לפופולרי, מכניס "רק" כ-19,000 דולר.