פעם, מזמן מזמן, משחקי ספורט חורפיים היו עניין שבשגרה בתעשיית משחקי הוידאו. שחקני הפלייסטישן והמחשב יכלו לגלוש במדרונות מושלגים, לעשות מגוון תעלולים וטריקים מסוכנים, להתרסק על הקרקע ולשבור אי-אילו איברים חיוניים - והכל בלי לצאת מהבית ולעמוד בפקקים בכניסה לאתר החרמון (או לשלם סכום מופקע על כרטיס טיסה לאתר סקי בחו"ל).
בשנים האחרונות המשחקים האלה קצת נעלמו מהשטח. חובבי הסקי והסנו-בורו נאלצו להתנחם בעותקים ישנים של SSX או לוותר לגמרי על התחביב שלהם. או, אתם יודעים, לצאת לגלוש בעולם האמיתי. מי ישמע.
והנה מגיע STEEP. משחק ספורט-חורף חדש לגמרי, משלב גרפיקה מצויינת בתוך מבנה של עולם פתוח. תמו הימים בהם היה צריך לבחור מראש באיזה ענף ספורט אתם רוצים להשתתף. STEEP מאפשר לכם לטפס על ההר, להגיע לאיזו נקודה שרק תרצו ולהחליט בזה הרגע איך בדיוק תרצו לכבוש את ההר: האפשרויות העומודות בפניכם הם מגלשי סקי, סנו-בורד, מצנח רחיפה וחליפת דאייה.
שיפתח עליי שיפתח
בבסיסו, STEEP הוא אחלה משחק. שילוב מפתיע ומוצלח בין זן ובין ספורט אקסטרים. למרות הסכנות שהיה יכול להביא לנו הר כזה בעולם האמיתי, לגלוש במורדות שלו ב-Xbox שלי היתה חוויה די מרגיעה. גם להתרסק על סלעים היה נחמד.
האתגרים הקבועים במשחק מגוונים וחביבים, אבל אפילו רק להגיע ממקום למקום, ללא מטרה מוצהרת, זו דרך מצויינת להעביר את הזמן. כל עוד מתרחקים ממצנח הרחיפה.
למרבה הצער, לא כל ענפי הספורט המוצעים במשחק הזה נולדו שווים. הסנו-בורד ומגלשי הסקי כיפיים לאללה (אם כי לעיתים מרגישים כמעט זהים במשחקיות הבסיסית שלהן). גם חליפת הדאייה חביבה. מצנח החריפה לעומת זאת נמצא בטווח הלא סימפתי שבין "משעמם" ל"מעצבן", ועד מהרה החלטתי לוותר עליו.
הבעיה - המשחק לא התכונן מראש לאופציה ששחקן מסוים יחליט לוותר על אחד הענפים האלה. כדי לפתוח את כל הפסגות של ההר צריך לצבור מספיק נקודות, ובשלב מסויים, לקראת סוף המשחק, מצאתי את עצמי מחוייב לחזור למצנח הרחיפה המעצבן כדי שאוכל להמשיך ולראות את כל התוכן.
ונעבור לפרסומות
יש עוד דבר אחד נוסף שחייבים לדבר עליו בנודע ל-STEEP. לפעמים הוא מרגיש כמו פרסומת אחת גדולה.
בכל פעם שתצפו בהילוך חוזר של אחד ממהלכי הגלישה שלכם, ימרח על המסך לוגו של GoPro, חברת מצלמות האקסטרים המצליחה. לוגו החברה הזו מופיע גם על עטיפת המשחק.
יש בזה משהו אותנטי. GoPro שולטת ללא עוררין על סצנת ספורט האקסטרים, וספורטאים רבים משתמשים בציוד שלהם כדי לתעד את הביצועים שלהם. המיקום של מוצרי החברה בתוך המרחב הווירטואלי של STEEP הולם. ולמרות זאת - כשביותר מדי שעות משחק מרוח לוגו של חברה מסחרית על המסך, קשה להימנע מההרגשה שמדובר בפרסומת שנדחפת לנו מול העיניים. אם היא הייתה גורמת למשחק להגיע עם תג מחיר מוזל זה היה שווה את זה, אל מדובר במשחק במחיר מלא - ולפעמים זה די מעצבן.
אבל חוץ מהפרט הדי שולי הזה, ואם מתעלמים ממצנח הרחיפה - STEEP הוא יופי של חוויה. לא משחק השנה וכנראה גם לא משחק הספורט של השנה - אבל בהחלט יופי של דרך להעביר את ימי החורף הקרירים מול הטלוויזיה, בתוך הסלון המחומם - ולהרגיש מינימום בחרמון.