אחד מנזקיו הבולטים של הוריקן סנדי היה ההשבתה המוחלטת של הרכבת התחתית, מה שלמעשה שיתק באופן כמעט מלא את כל תושביה. המשרד לביטחון פנים בארה"ב, הציג בסוף השבוע פיתוח טכנולוגי חדש שעלול להיות הפיתרון להצפות, בפעם הבאה שזה יקרה.
מדובר בפקק גלילי ענק שבנוי בצורת קפסולה דמויית בלון שבמקורו פותח על מנת להילחם במתקפות טרור. אבל אחרי שנבחן באוניברסיטת וירג'יניה בינואר האחרון נמצא כי ניתן להשתמש בו גם כדי לחסום מנהרות ברכבת התחתית ולמנוע הצפות. כשמלא באוויר או בקצת יותר מ-132 אלף ליטרים של מים גודלו של הפקק מגיע לכ-10 מטרים לאורך ו-5 לרוחב.
בואו להיות החברים של נקסטר בפייסבוק
כשלא מלאים באוויר או מים, הפקקים האלה תופסים מרחב קטן מאוד יחסית וניתן לפזר אותם ברחבי המנהרות ברכבת התחתית ולהפעיל מרחוק ברגע. כדי לחסום ולהתנגד לזרם החזק של המים הפקקים הענקיים מאוד קשיחים ותהליכי הייצור שלהם דומים לאלה שבהם משתמשים ביצירת חליפות חלל.
אתגר גדול שעמד בפני המפתחים היה כיצד לאטום עם הפקק את כל מרחב המנהרה ולחסום את המים מלזרום. בהודעה לעיתונות מסביר הצוות כי למרות צורתה הגלילית לכאורה של המנהרה, הקירות שלה הם רחוקים מלהיות חלקים. הם כוללים צינורות, פתחי אוורור, תאורה, שבילי מעבר ועוד. כדי להתגבר על זה המהנדסים בנו את הפקק לא רק מחומר חזק אלא גם גמיש, כדי שבזמן שיתנפח יקבל את הצורה המדויקת של חלל המנהרה.
האבטיפוס שמופיע בתמונה הוא בינתיים היחיד שיוצר, ולפי דייב קאדוגן מחברת ILC המיייצרת את הפקק, יקח לפחות שנתיים עד שהחברה תוכל לייצר אותם בכמויות גדולות יותר ולמכור לחברות תחבורה. סביר להניח שעבור סנדי הפיתוח הזה כבר לא רלוונטי, אבל כן יכול לחסוך מיליונים והרבה כאב ראש בהוריקן הבא.
>> התמונות המדהימות מהוריקן סנדי התגלו כזיוף