אנחנו אוהבים את עולם הטכנולוגיה. אפילו מכורים. למרות שאנחנו זוכים להתרשם ולהתנסות בטכנולוגיה המתקדמת ביותר על בסיס יומי, אנחנו עדיין מתפעלים מסטארטאפים עם פיתוחים מרשימים, גאדג'טים מגניבים וטכנולוגיה שעד לא מזמן נתפסה כעתידנית. אבל בתוך כל הטוב הזה מסתתרים גם כמה דברים מעצבנים למדי, שחזרו שוב ושוב השנה - וחבל.
1. מיקרו-USB
לפני 4 שנים כתבנו על תקן חדש בשם USB-C. התקן מתבסס על חיבור דו-צדדי, שחסך לנו את הצורך לנחש מאיזה צד לחבר את הכבל. פשוט מכניסים אותו למכשיר וזהו. חוץ מהחיבור הסימטרי, הציע USB-C מהירות העברת נתונים משופרת ותאימות בין מחשבים וסמארטפונים, כך שמטען USB-C יכול להיות אוניברסלי ולהטעין מכשירים מסוגים שונים - למשל, אם שכחנו את המטען של הלפטופ בבית.
למרות זאת, בחרו לא מעט חברות להשאיר אותנו עם חיבור ה-MicroUSB הוותיק, שמלווה אותנו כבר יותר מעשור. למה? החברות יגידו שה-USB-C עדיין לא נפוץ כמו ה-MicroUSB - אבל תרשו לנו לפקפק בכך. לרוב מדובר ברצון לחסוך כספים בתמלוגים ובייצור של התקן החדש; סיבה נוספת היא שיווקית, כדי לשמור שדרוגים וחידושים לדגמים חדשים יותר; ולבסוף, חברות כמו אפל מעדיפות לתמוך בתקנים קנייניים כמו ה-Lightning, כדי להרוויח בעצמן מהמכירות של האביזרים המשלימים והתמלוגים.
2. באזוורדז
כל שנה ומילות-הבאז שלה. אם בשנים קודמות דיברנו על ביג דאטה, סייבר או IoT, אין ספק שב-2017 לא יכולנו להתחמק מ-AI (בינה מלאכותית), Machine Learning (למידת מכונה) וכמובן המילה הזוכה - בלוקצ’יין. אתגר: נסו לעבור על נאומי גיוס של חברות סטארטאפ או על אתרי הטכנולוגיה בארץ ובעולם בלי להיתקל באחת המילים האלו.
3. העיצוב של אפל
גם מי שלא נמנה עם המעריצים והפאנבויז של החברה ידע להעריך את העיצוב של המוצרים שלה. כמעט תמיד הוא היה פונקציונלי, פרקטי, נקי מגימיקים, ובעיקר פשוט נראה טוב ומשך את כל עולם הטכנולוגיה אחריו. אבל בתקופה האחרונה נראה שמשהו לא טוב עבר על העיצוב של החברה, עם לא מעט בחירות עיצוביות מוזרות.
חיבור הטעינה של עכבר ה-Magic Mouse 2, עכבר מצוין לכל הדעות, נמצא בתחתית שלו. כן, כן. כלומר, אם מת לכם העכבר באמצע העבודה - הלך עליכם. אז נכון, יש לו טעינה מהירה, ומשתמשים מצאו דרכים יצירתיות למדי לשימוש בזמן טעינה, אבל עדיין העיצוב מסרבל את השימוש.
בנוסף, הושקו השנה אוזניות ה-AirPods, שנראות כאילו מישהו פשוט גזר עם מספריים את האוזניות הרגילות של החברה או הקטין ראש של מברשת שיניים חשמלית.
גם המקבוקים החדשים זנחו את ה-MagSafe, חיבור הטעינה המגנטי של החברה שמנע ממחשבים לעוף לרצפה כאשר מישהו נתקל בכבל.
השלט של האפל tv עוצב בצורה סימטרית, כשחלקו העליון משמש כמשטח המגע והשליטה, אולם בגלל הסימטריות הזו המשתמשים הרימו את השלט הפוך וניסו לשלוט בו בצד שאינו משטח מגע.
וכן, יש את הבליטה של האייפון X, שנובעת מהרצון של החברה להציג מצד אחד מסך מלא ונטול שוליים, ומצד שני מצלמה קדמית לסלפי ולאנימוג'יז. התוצאה: מום אסתטי במסך האייפון.
התקווה שלנו היא שחזרתו של ג’וני אייב, מנהל העיצוב הראשי והמהולל של אפל, אחרי שנתיים של היעדרות מתפקיד ניהולי, תחזיר את העיצוב של אפל לימי הזוהר שלו.
4. IoT ("אינטרנט של הדברים")
לא לכל בגד חייבים לדחוף אנטנה ו-Bluetooth, ולא כל שולחן של איקאה צריך לכלול מטען לסמארטפון.
5. סטוריז
הראשונה הייתה אמנם סנאפצ'ט, אבל פייסבוק מיהרה להעתיק את הפיצ'ר המוצלח ושילבה אותו בכל מוצר שלה – מאינסטגרם, שם זכו הסטוריז להצלחה מיידית; הפיד של פייסבוק; ואפילו בוואטסאפ, תחת פיצ'ר הסטטוס פלוס. אז רגע לפני שמיקרוסופט תציג סטוריז בנוטפד, אנחנו מתחננים: די. בעצם, אולי זה מאוחר מדי.
יכולים לחשוב על עוד כאלה? שתפו אותנו בתגובות.
הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime
עוד ב-Geektime:
איזו כתבה מ-2014 היתה אחת הפופולאריות ב-2017?
כיסוי חדש מבטיח להאיץ את השימוש שלכם באייפון