כמובטח, ה-12 באוגוסט הגיע ואיתו גם פרטים נוספים על אחד הפרויקטים המעניינים ביותר שעלו לחלל האוויר בשנים האחרונות. אמש (ב'), התראיין אלון מאסק, מנכ"ל Tesla Motors, מייסד SpaceX ו-Paypal למגזין Businessweek של בלומברג וסיפק מגוון פרטים אודות ה-Hyperloop, פרויקט המיועד לשמש כדור החמישי של התחבורה הציבורית ולהסיע אנשים ממקום למקום במהירות אדירה. מאסק חשף את תוכניותיו בפוסט בבלוג של טסלה ובאמצעות מסמך PDF באורך 57 עמודים.
ה-Hyperloop יהיה מורכב למעשה מזוג צינורות פלדה ארוכים עם פאנלים סולאריים המותקנים על גביהם ותרמילי רכיבה קטנים בתוכם שישמשו לנשיאת נוסעים או אפילו רכבים – בדגם יקר קצת יותר. על פי החזון של מאסק, כל 30 שניות 70 תרמילים יעזבו את התחנות שלהם וינועו בתוך צינורות בלחץ נמוך, אשר יקטין את החיכוך ויאפשר הגעה למהירויות גבוהות יותר. "זה כמו לנסוע בטרמפ ברכבת הרים בדיסנילנד" בשורה התחתונה, המערכת תאפשר לנוסעים להגיע מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו בפחות מ-30 דקות, התקדמות גדולה בהתחשב ב-5 שעות הנסיעה בהן לוקח לעשות את אותו המרחק ברכב.
וגם:
>> JOBS: מציאות לחוד ועלילה לחוד [ביקורת סרט]
>> מתחרה לגוגל גלאס: אינפיניטי הישראלית משקיעה ב-META
מהירות של 1,280 קמ"ש ותג מחיר של 10 מיליארד דולר
כבר מספר שנים שמדינת קליפורניה מפתחת את פרוייקט ה-California High Speed Rail, שאמור לאפשר נסיעה במגוון תחנות ברחבי המדינה במהירות מקסימלית של 350 קמ"ש ולהסיע כ-260 אלף נוסעים מידי יום. בעוד עלות הפרויקט מוערכת בכ-70 מיליארד דולרים, ה-Hyperloop של מאסק מציע אמצעי תחבורה אלטרנטיבי ברחבי ארצות הברית שיגיע למהירות של 1,280 קמ"ש ויגיע לעלות של 6 מיליארד דולרים לדגם שמסיע אנשים בלבד, בעוד הדגם המסוגל לשאת רכבים יעלה כ-10 מיליארד דולר. בניגוד להערכות המוקדמות לתשתית הממוקמת מתחת לאדמה, בכדי לשמור על עלויות נמוכות במסלול מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו מאסק מתכנן את ה-Hyperloop על גבי תשתית של עמודי חשמל גבוהים המרוחקים כ-100 מטרים אחד מהשני.
למרות הכל, לאכזבתם של הרבה אנשים מאסק לא מתכנן כרגע לקחת את הפרויקט לידיים "זוהי שאלה של מציאת האדם הנכון להוביל את הפרויקט והצוות הנכון לבנות אותו. בניית אבטיפוס ל-Hyperloop היא עסק לא כל כך יקר", אומר מאסק. אך למרות הכל, יכול להיות שבמידה ולאחר כמה שנים אף אחד לא יחליט לקחת את הרעיון ויהפוך אותו למציאות, מאסק ימשיך אותו כחלק מ-Tesla. "בהמשך הדרך, אוכל לתרום לפרויקט, אך כרגע אני לא יכול להזיז את העיניים מ-SpaceX או Tesla".