תעשיית צעצועי המין מגלגלת 15 מיליארד דולר בשנה. ובכל זאת, לא רבים בעולם הטכנולוגיה מנסים להיכנס לתוכה. כנראה כי סקס, עד לאחרונה לפחות, היה דבר שעדיף לא לדבר עליו. עכשיו יש יותר ויותר יזמים, ולא מעט יזמיות, שנכנסות לתחום שנקרא סקס-טק.
בהכי פשוט, זו טכנולוגיה שקשורה לסקס. אבל לא מדובר על סתם כפתור גדול יותר בצעצועי המין. התעשייה הדי חדשה הזו משתמשת בטכנולוגיה, ובמיזמים מבוססי טכנולוגיה, כדי לחדש, להעצים ולטלטל את כל התחום של מיניות אנושית והחוויות הקשורות אליה.
החידוש יכול להיות מחובר לאמצעים טכנולוגיים שכבר קיימים ולהשתמש בהם לתחום המיניות. למשל Lush - ויברטור בשלט רחוק שמשתמש בבלוטות'. כמו רמקול, רק לצלילים אחרים לגמרי. או וייבאיז שהומצא על ידי זוג שכל הזמן טסו לחו"ל למטרות עבודה. הויברטור שלהם מתחבר לאפליקציה וזז לפי קצב אודיו או לפי השליטה שהצד השני נותן בו.
קינק בי אנד בי הוא בדיוק מה שהוא נשמע- גירסה מינית לאייר בי אנד בי. האתר מציע המון מקומות בהם תוכלו למלא פנטזיות שלכם שניתן לשכור לשעה או ללילה. אחרי שבוחרים עיר, מוצאים מה שצריכים - החל מחדרי סאדו מאזו עד פשוט חדר דיסקרטי לשעה. העסק נעשה בדיוק כמו אייר בי אנד בי כאשר האתר מגן על הרכישות שלכם ואחראי לכל נזק שהשוכרים עלולים לעשות וכולי.
אחד האלמנטים המעניינים בנושא הוא פריחה של נשים בתחום. בדרך כלל , בעולם הטק והעסקים בכלל, רוב היזמים והמנכ"לים הם עדיין גברים. בעולם הסקס טק, לעומת זאת, יש יותר ויותר עסקים שנפתחים על ידי נשים. התפיסה שלהן היא שרעיונות מיניים עוצבו על ידי גברים, שלא מבינים בכלל מה נשים רוצות.
דוגמא טובה למוצר שגברים מעצבים לא נכון הוא אותו ויברטור. פעמים רבות הכפתורים לא במקום נוח והרוב המוחלט שלהם מעוצב כמו פין. "נשים רוצות מוצרים שמעוצבים נכון ארגונומית ויפים" אומרת סטפני אליס, מייסדת חברת מיסטריוייב, יוצרת הויברטור החכם והמתקפל קרשנדו.
WISP שייכים לתחום הטכנולוגיה הלבישה, ספציפית תכשיטים עם סנסורים בתוכם. רק שבמקום למדוד דופק וקלוריות, הם שולחים פולסים עדינים שיוצרים עונג לנשים, אבל גם מנטרים את תחושות העונג ואף ניתן לשלוח דרכם הודעה לבן או בת הזוג. "נשים רבות נהנות גם מכל מה שמגיע לפני האורגזמה," אמרה וואן טסנג, המייסדת של וויספ, "זו המטרה של התכשיטים שלי. להעצים ולחזק תחושות שנשים לא מקבלות ממה שיש כיום בשוק, שזה בדרך כלל דברים שנכנסים לחורים. זו תפיסה מאוד גברית".
גם שימוש במימון המונים נעשה על ידי רבים מהיזמים. באינדיגוגו יש קטגוריה שלמה בשם "אחרי החשיכה" המוקדשת לתחום. בקיקסטארטר יש פחות, ועדיין, יש. למשל, חברת DAME המורכבת משתי נשים היוצרות צעצועי מין לנשים. לאחרונה הן הרימו קמפיין קיקסטארטר לויברטור מותאם לנשים בשם FIN. הן עשו 400,000 דולר.
המטרה של הרבה מהנשים והגברים האלו היא לשנות את השיח על מין. למשל מקימי אתר Make Love Not Porn, בו אנשים מעלים סירטונים שלהם עושים אהבה. מקימות האתר עוברות על כל הסירטונים כדי לראות שהם מתאימים לתוכן האתר. "אנחנו אוהבות פורנו, אבל רוצות לעודד מין שברור שהוא בהסכמה ולא תחת מעטפות לחץ ושידולים", אומרות המקימות.
למרות כל הרצון הטוב, עדיין קשה לרבים מהיזמים להשיג כסף לפרוייקטים שלהם. סקס הוא עדיין תחום שקשה לאנשים אמידים להגיד שהם שמו עליו כסף. ובדוגרי? כה חבל. סקס הוא חלק מאיתנו. מיניות פתוחה יותר יכולה להוביל לקבלה יותר טובה של אנשים ולאושר. שלא לדבר על זה שיש בזה אחלה כסף.