רבים כבר חולמים על היום שבו כל כלי התחבורה יהפכו לחשמליים, ואחד האתגרים הגדולים בדרך לעתיד חשמלי לגמרי נמצא במטוסים שהם עדיין גורם מזהם למדי. ממשלת נורווגיה, שמנסה למצב את עצמה כאומה שתעבור לחלוטין מהדלק המזהם, ניסתה להדגים את היכולות של המטוס החשמלי הראשון שלה, אך זה לא נגמר כמו שהיא קיוותה.
המנוע נחלש עד שפשוט הפסיק לעבוד
חברת Avinor, חברה ממשלתית שאחראית על עשרות שדות תעופה במדינה, פיתחה מטוס חשמלי קטן בשם Alpha Electro G2 (שמיוצר על ידי חברת Pipistrel), שהוא המטוס החשמלי הראשון בעל שני מושבים שקיבל אישור לייצור מסחרי. מנכ”ל החברה, דאג פאלק-פיטרסן הטיס את המטוס, כאשר לצידו נמצא פקיד ממשלתי, לו הוא הדגים את יכולות המטוס. השניים המריאו מנמל התעופה ארנדל. “היינו בדרכינו לשדה התעופה כאשר לפתע הופיע סימן שהודיע כי משהו לא בסדר במנוע. לאחר מכן המנוע נחלש עד שנעלם לחלוטין. נאלצתי לשלוח אות מצוקה ולנסות למצוא מקום לנחות בו” העיד פאלק-פיטרסן, שמוסיף כי האיזור היה מיוער לחלוטין ולא מתאים לנחיתה, עד שהוא הבחין באגם קטן, שם נחת נחיתת אונס במהירות 70 קמ”ש. רויטרס הצליחו להגיע לזירת ההתרסקות ולתעד את המטוס כשהוא חצי שקוע באגם.
השניים יצאו ללא כל פגע, אך התאונה שמה מקלות בגלגלי התוכניות של ממשלת נורווגיה להתחיל להפעיל טיסות מסחריות על ידי מטוסים חשמליים כבר ב-2025, ולחשמל את כל טיסות הפנים במדינה עד 2040. “זה לא טוב לעבודה שאנחנו עושים”, הוסיף פאלק-פיטרסן. המטוס המדובר מסוגל להגיע לטווח טיסה של 130 ק”מ (כשעת טיסה), כך שהוא מתאים בעיקר לטיסות פנים במדינה שבה לא קל להתנייד ברכב או ברכבת כתוצאה מהמבנה ההררי שלה.
עוד ב-Geektime
אפל תובעת מפתחת של אמולטור ל-iOS
מהי העוזרת הקולית החכמה ביותר? מחקר חדש בדק
נורווגיה נחשבת למובילה גלובלית בכל הנוגע למכוניות חשמליות, ומחזיקה ביחס הגבוה ביותר למכוניות חשמליות לנפש בעולם. ממשלת נורווגיה משקיעה לא מעט משאבים בטכנולוגיות חשמליות אפילו בתחום הספנות.