המכונית האוטונומית של אובר לא הייתה מתוכננת לזהות אנשים שחוצים כביש שלא במעבר חציה, ודרסה למוות את איליין הרצברג מאריזונה לפני כשנה וחצי. אמש (ג') התפרסם דו"ח החקירה של התאונה. הרצברג בת ה-49 היא ההרוגה הראשונה מתאונה עם רכב אוטונומי, אך גם אחרי מותה, היו עוד כמה תאונות של כלי רכב אוטונומי בניסוי, שבהם היו נפגעים.
התאונה התרחשה לאחר שהרצברג חצתה את הכביש כשהיא מוליכה אופניים, לא במעבר חציה, ורכב אוטונומי נסיוני של חברת אובר מתוצרת וולו, שבה הייתה נהגת אנושית למקרה חירום, לא הספיק לבלום ופגע בה. על פי דיווח של בלומברג לא נקבעה סיבה חד משמעית לתאונה, אך ה-NTSB (מקבילה אמריקאית לרלב"ד) ציינה מספר בעיות שהיו ברכב ובאותה נסיעה.
ברכב יש מצלמות, רדארים וחיישנים והם אמורים לזהות מכשולים, להבין מה הם ולהתריע, ממש כמו מוביליי ומערכות דומות שיש לכם ברכב ומציגות על המסך הולך רגל או מכונית בצבעים אדומים. ברכב אוטונומי, המערכת אמורה גם להפעיל באופן עצמאי את הבלמים.
על פי החקירה, הרצברג זוהתה 5.6 שניות לפני שהרכב של אובר התנגש בה. אלא שבהתחלה לא זוהתה כבת אדם, ולא כמכשול שנמצא בנתיב הנסיעה. היא זוהתה כך רק 1.2 שניות לפני הדריסה, ואז היה מאוחר מדי מאחר שהרכב לא הספיק לחשב את זה ולבלום. עוד עולה מהחקירה שהנהגת האנושית שפיקחה על הרכב צפתה בפרק של The Voice בסמארטפון שלה בזמן הנסיעה. על פי דיווח נוסף, אובר פיטרה את הנהגת ונהגים נוספים שהפרו את תקנות הבטיחות.
החברה שידרגה מאז את המערכות שלה על פי הצהרה שמסרה ל-NTSB, באופן שאומר למנוע תאונות כאלה בעתיד, והבעיה צער על האירוע. מהחברה נמסר לתקשורת "אנחנו מעריכים את היסודיות של חקירת ה-NTSB, של התאונה, ומצפים לעבור על ההמלצות שלהם, אחרי שיגובשו בהמשך החודש".