אחד החששות העיקריים של הנהגים במעבר לרכבים אוטונומיים הוא אובדן השליטה. אנחנו מתקשים להאמין שמחשב באמת מסוגל לראות ולהגיב לכל מה שאנחנו רואים ומגיבים בזמן הנהיגה. לניסאן יש פיתרון מעניין לבעיה.
יצרנית הרכב היפנית הכריזה על טכנולוגיה שהיא קוראת לה B2V - קיצור של Brain to Vehicle ("מוח לרכב"). מדובר במעין קסדה שמולבשת על הראש וקוראת את פעילות המוח. בזכות אימונים שעברה על ידי ניסאן, יודעת המערכת לזהות את דפוסי הפעילות המבשרים כי הנהג מתכוון לסובב את ההגה לאחד הכיוונים, לבלום או להאיץ.
לפי ניסאן, במכוניות עם הגה, "קריאת מחשבות" כזו מסוגלת לזרז את תגובת הרכב בעד חצי שנייה - זמן שנראה אולי זניח, אך בנהיגה במהירות של עשרות קמ"שים עשוי להיות ההבדל בין תאונה קטלנית לעצירת חירום שאינה מלווה בנזק לנפש או לרכוש.
במכוניות אוטונומיות, שאינן מצוידות בהגה, הטכנולוגיה נותנת לנהג שליטה, גם אם חלקית, על הרכב. כך, המכונית תזהה אם סגנון הנהיגה שלה גורם לנהג לחוסר נוחות ותתאים את הנסיעה לסגנון הרצוי, ותוכל גם לזהות האם הנוסע מגיב לסכנה פוטנציאלית שחיישני הרכב טרם זיהו (אם כי, בואו נודה על האמת: רוב הסיכויים שזה לא יקרה).
ניסאן תציג את הטכנולוגיה בתערוכת CES 2018, שתתקיים בלאס וגאס בשבוע הבא. את כל החידושים והדיווחים נראה כאן בנקסטר וב-NEXT, התוכנית החדשה בהובלת דרור גלוברמן, שמושקת מלאס וגאס במסגרת שבוע החדשנות, ותשודר בערוץ 12 החל מיום שני מדי לילה אחרי "חי בלילה".