למעלה ממיליון גברים צעירים ביפן מנהלים אורח חיים של התבודדות והסתגרות, וסובלים מבידוד חברתי - תופעה שזכתה לשם "היקיקומורי", ואשר משקפת את מגמת ההחרפה בבעיית הבידוד החברתי של תושבי המדינה.
אלא שכעת, מציעה חברת הייטק יפנית פתרון לבעיית הבידוד החברתי: עוזרת אישית הולוגרפית, שאמורה לשמש "בת זוג וירטואלית" לצעירים שמבודדים את עצמם מהחברה.
בדומה לעוזרים וירטואליים כמו אלכסה של אמזון או סירי של אפל, העוזרת הווירטואלית אזומה היקארי (Azuma Hikari), שפיתחה חברת Vinclu היפנית, יכולה לספק עדכוני מזג אוויר ומידע על לוח הזמנים המתוכנן, ומסוגלת לקבל פקודות קוליות להדליק אורות ולהפעיל מגוון רחב של מכשירי חשמל ביתיים חכמים. אולם בשונה מאקו וסירי, את אזומה היקארי אפשר גם לראות ולא רק לשמוע, היות שמדובר בעוזרת הווירטואלית ההולוגרפית הראשונה בעולם.
אזומה היקארי, המקפידה לפנות את המשתמש בתואר "אדוני", נועדה לשמש לא רק לביצוע משימות תכליתיות, אלא גם כחברה או בת זוג וירטואלית שאיתה אפשר לשבת לאכול, לבלות יחד זמן בבית ואפילו להתכתב בהודעות טקסט מלאות געגועים במהלך היום. העוזרת מבוססת על בינה מלאכותית, וכך לומדת להכיר את בעליה ומתאימה את עצמה אליהם ככל שחולף הזמן.
דמותה של אזומה היקארי, המעוצבת כדמות קומיקס יפני, מופיעה בתוך מיכל שקוף בו היא "מתגוררת", שהוא למעשה מסך הולוגרפי. היא מתוארת בתור צעירה בת 20 שאוהבת לאוכל דונאטים אבל לא סובלת חרקים.
באחד הסרטונים שהוציאה חברת Vinclu לקידום מכירות מערכת גייטבוקס (Gatebox), נראית אזומה היקארי מעירה את המשתמש בעדינות בבוקר ונפרדת ממנו בחיבה לפני שהוא יוצא לעבודה. בהמשך היום היא משגרת לו הודעות טקסט בין פגישותיו, בהן היא שואלת מתי הוא כבר ישוב הביתה. לפני שובו היא מדליקה את האורות והחימום בבית.
המערכת, המצוידת בחיישנים, מצלמות ומיקרופונים, צפויה להגיע למדפי החנויות בשנה הבאה, והחלה לפני שבוע להימכר בהזמנות מוקדמות ביפן ובארה"ב במחיר של כ-300 אלף ין יפני (כ-2,500 דולר) לא כולל מס.
עוד ב-TheMarker:
פייסבוק רק מעתיקה מאחרים ומתעללת במשתמשים
לא רק מובילאיי: מכוניות אוטונומיות יבוססו על חיישנים של אינוויז הישראלית