מתי בפעם האחרונה יצרתם משהו שהייתם צריכים בעצמכם? קישוט לבית, ארנק בעיצוב אישי, כרטיס ביקור עם חריטות ותבליטים או אפילו ארוחת צהריים שהיא גם טעימה וגם יפה? ייתכן שבקרוב תוכלו לעשות את כל זה - ועוד הרבה יותר, על בסיס יום-יומי.
Glowforge - the 3D laser printerPeople just like you have bought more than $20,000,000 of 3D laser printers this month. That means Glowforge is the biggest 30-day crowdfunding campaign ever. It's amazing.And this is the last day.Glowforge earlybird pricing ends in less than 24 hours. Take a moment to check out our video, and if you decide for yourself if you need a Glowforge in your life. Its half price until 6pm pacific, Friday, Oct 23.Then, learn more and pre-order at Glowforge.com.
Posted by Glowforge on Thursday, October 22, 2015
חברת הסטארט-אפ האמריקאית Glowforge פיתחה מדפסת מסוג חדש, שמסוגלת להדפיס כל דבר - אבל ממש כל דבר. היא נראית כמו קופסה אליה מכניסים חומרי גלם שונים - יריעות קרטון, עץ או אפילו שוקולד. לאחר מכן, היא מסוגלת לחתוך אותם בלייזר לצורות שונות, לחרוט בהם בעזרת קרן עדינה יותר או אפילו להדפיס עליהם תבליטים.
כך, לדוגמה, ניתן להכניס למכונה פיסת קרטון והיא תחתוך אותה לחלקים מהם ניתן להרכיב בקלות אהיל למנורה, או להכניס גיליון עור ולחתוך אותו באופן שניתן יהיה לקפלו ולתפור אותו לארנק בעיצוב אישי. אך זה לא הכל: המדפסת כוללת מצלמות שסורקות כתב וציורים וכך היא מוסיפה עליהם שכבות צבע ההופכות אותם לתלת-ממדיים. היא אף מסוגלת לזהות חפצים כגון מחשב נייד או סמארטפון מסוגים נפוצים ולהדפיס על גבם תבניות עיצוב בהתאמה אישית, כדי להפוך את המכשירים שלכם לייחודיים.
כדי להקל על המשתמשים, תומכת המדפסת בהדפסת עיצובים שהוכנו בתוכנות נפוצות כמו פוטושופ, אך גם מציעה מאגר עיצובים מוכנים שניתן לבחור ולהדפיס על החומרים המתאימים כדי ליצור כל דבר ממשטח עכבר מעוצב ועד אגרטל משכבות עץ.
היכולת להדפיס כמעט כל דבר שעולה על הדעת לא בא בזול - מחיר המדפסת כ-4,000 דולר, או כ-2,000 דולר במסגרת מבצע השקה שנערך בחודש האחרון. למרות המחיר הגבוה, מבצע המכירה הראשונית, ששימש גם לגיוס כסף לייצור, הוכתר כהצלחה אדירה והצליח לגייס ב-30 יום כ-28.5 מיליון דולר, מיליון מהם ב-12 השעות הראשונות לעלייתו לאוויר. חישוב מהיר מראה שהוזמנו קרוב ל-14,000 מדפסות.
מאחורי החברה עומדים שלושה סטארט-אפיסטים מנוסים: דן שפירו עמד בראש חברת Sparkbuy, שנמכרה לגוגל ב-2011 תמורת סכום לא ידוע והפכה לשירות השוואת המחירים של החברה. הוא עבד גם בגוגל, מיקרוסופט ובמספר חברות נוספות וכתב ספר הדרכה למנהלי סטארט-אפים; מארק גוסלין ניהל את Cequint, שנמכרה ב-2010 ב-112.5 מיליון דולר; וטוני רייט היה שותף ב-6 סטארט-אפים, שבכולם כיהן בתפקידים בכירים מאוד.
הניסיון של השלושה הצליח למשוך השקעה של 9 מיליון דולר במאי האחרון, וכאמור הזמנות בסך יותר מ-20 מיליון דולר בחודש האחרון.