אם אמזון יכולה לשלוח מוצרים באמצעות רחפנים וכל כנס טכנולוגי מלווה בזמזום המעצבן שלהם, למה שלא ניקח אותם צעד קדימה ונרחף בהם בעצמנו? זו בדיוק המחשבה שעומדת מאחורי ויטול (VTOL), הטרנד החדש בעולם המעופפים, שמשמעותו המילולית היא “המראה ונחיתה אנכיות” (Vertical Take-Off and Landing), אבל בעצם הוא אומר “מכונית מעופפת שלא צריכה מסלול המראה”.
הטכנולוגיה הזו, הכלאה מתבקשת בין רחפן לבין מסוק, נמצאת בשלבי פיתוח כאלה ואחרים בקרב חברות רבות (ביניהן אובר ואיירבוס), אבל סטארטאפ גרמני בשם אי-וולו (E-Volo), שעובד כבר כמה שנים, עקף אותן בסיבוב והטיס כזה דבר לאוויר לפני שנה, וביריד האווירונאוטיקה האירופאי שנערך בעיר פרידריכסהאפן בגרמניה בסוף השבוע הציג את וולוקופטר 2X, הדגם המסחרי.
כלי הטיס החדש, והנאה יש לומר, משתרע לאורך של שני מטרים, ויכול לסחוב שתי סוללות של שניתן להטעין במלואן תוך שעתיים בחיבור לשקע חשמל רגיל (למקרה שרציתם להטעין מכונית מעופפת בסלון). האמת, מזל שהוא נראה כל כך טוב, כי בתור כלי תחבורה הוא לא משהו: כרגע הוא מסוגל לטוס לטווח של 27 ק”מ במהירות של 70 קמ”ש. במלים אחרות, הוא יכול לשמש כיופי של מונית אם אתם רוצים להגיע הביתה מבילוי, אבל לא יביא אתכם לליל הסדר אצל החמות בטבריה.
עוד ב-Geektime:
רכבנו על אופניים חשמליים שלא נראים כמו אופניים חשמליים
מיקרוסופט חשפה את המפרט של הקונסולה הבאה שלה
כלי הטיס קטן ויש בו מקום לשני נוסעים. לשמחת כולנו, 18 המדחפים בהם הוא מצוייד אמורים לאפשר טיסה שקטה. עוד חשוב לציין שהוא מצויד בחיישנים שאמורים לאפשר לו בעתיד לטוס באופן אוטונומי.
טיסות הפיילוט:
לטענת אנשי החברה, ובהתאם לאישורים שיקבלו, הם מתכננים לבצע פיילוט ממשי עם 2X כבר בשנת 2018, ובאופן לא מפתיע הוא עומד לשמש כמונית מעופפת. מבחינתם, עם מערכת חשמלית וקלה להפעלה, הכוללת מסך מגע וג’ויסטיק, מדובר “בפעם הראשונה בה חלומם של בני האדם על טיסות פרטיות כשגרה יומיומית הופך לבר השגה”.
רוצים לטוס באחד כזה? זה לא בלתי אפשרי. כל שעליכם לעשות הוא להוציא רישיון טייס חובב בגרמניה ולחכות לשנה הבאה.