האם אחרי בחירת צבע עור, השינוי הגדול הבא באימוג'י יהיה בחירת מין? אם זה תלוי בעובדי גוגל, נראה שזה רק עניין של זמן עד שכל אימוג'י גברי יזכה למקבילה נשית.
4 עובדים בחברה הגישו לארגון יוניקוד, האחראי על קביעת תקנון האימוג'י, הצעה חדשה ל"הפחתת חוסר השיוויון המיני" ברגשונים. רייצ'ל בין, ניקול בלויל, אגוסטין פונטס ומארק דייויס מציעים 13 אימוג'י חדשים שייצגו בעלות מקצועות מגוונים.
"גוגל רוצה להגדיל את הייצוג של נשים באימוג'י", הם כתבו בהצעה, ופירטו כי ברצונם ליצור אמוג'י המייצגים "טווח רחב של מקצועות לנשים וגברים, במטרה להאיר את הגיוון של קריירות נשיות ולהעניק כוח לבנות בכל מקום".
הם ציינו כי נשים הן המשתמשות העיקריות באימוג'י, לפי סקר שנערך בשנה שעברה והראה ש-78% מהנשים בעלות גישה לרשת משתמשות באימוג'י, לעומת 60% מהגברים. רוב הנשים הללו צעירות. משמעות הנתונים, לפי כותבי ההצעה, היא שאימוג'י הוא בעל השפעה בעיקר על בנות בגיל בו הן יכולות לעצב את עתידן כרצונן. הם ציטטו מאמר מערכת של איימי בוצ'ר בניו-יורק טיימס לפני חודשיים, בו קוננה על הגיוון העצום של אימוג'י גבריים לעומת האימוג'י הנשיים, שכולם "תפקידים מרוכזי-יופי" ומעודדים את המשתמשות להתרכז רק בנושאים אלה ולא לפתח את עצמן לכיוונים אחרים.
עובדי גוגל הצליבו נתונים מ-10 מקורות מידע על תעסוקת נשים, ויצרו לפיהם רשימה של 13 אימוג'י המייצגים לדעתם את מגוון המקצועות הרלוונטיים: אשת עסקים, רופאה, אחות, מדענית, מורה, בוגרת אוניברסיטה, מהנדסת מחשבים, עובדת מפעל היי-טק או לואו-טק, טכנאית, חוואית, שפית וכוכבת מוזיקה - אימוג'י שמעוצב בהשראת דייויד בואי.
עתה, ידון הארגון באימוג'י החדשים, שלכולם גם גרסאות גבריות. המציעים רוצים להפוך את ההצעה לחלק מהאימוג'י הסטנדרטיים עד סוף השנה - ומאחר ואחד מהם הוא נשיא ארגון האימוג'י, נראה שהם לא יתקשו במיוחד לעשות זאת.